محمد حسین نیکتاش در گفتگو با تابناک:
رِئیس مرکز مشاوره وروانشناختی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه داوطلبان کنکور سراسری جهت حفظ آرامش خویش از مرور مطالب درسی در روزها و دقایق باقی مانده به کنکور بپرهیزند، گفت: داوطلبان هنگام مطاله بجای یادگیری، به نتیجه ی کار فکر کنند.
کد خبر: ۴۵۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 06 July 2017
محمد حسین نیکتاش امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه ، اظهارداشت:  به منظور کاهش استرس  داوطلبان برای حضور در جلسه ی کنکور سراسری، لازم است داوطلبان توقعات خویش را کاهش داده و متناسب با توانایی های خود در آزمون شرکت کنند.

وی با بیان اینکه  توکل به خدا باعث حفظ آرامش می شود، خاطرنشان کرد: در جهت کنترل اضطراب،  داوطلبان هنگام حضور در جلسه ی آزمون از نگاه به دیگر داوطلبان وهمچنین نگاه کردن به تک تک سئوالات بصورت جداگانه  وخانه های سفید پاسخ نامه  خودداری کنند.

 رِئیس مرکز مشاوره وروانشناختی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: داوطلبان هنگام پاسخ گویی به سئوالات از فکر کردن به خواسته های والدین خودداری کنند و در صورتیکه فرد دچار اضطراب و استری بیش از حدهستند قبل از برگزاری آزمون به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کند.

نیکتاش چند توصیه به داوطلبان کنکور سراسری کرد و گفت: در ابتدا سئوالات ساده را پاسخ دهند و در صورتیکه به سئوالی که اصلا  مسلط نیستند پاسخ ندهند و همچنین در صورت داشتن شک برای پاسخ به سئوالی آنرا علامت گذاری کرده و در زمان باقی مانده به آنان پاسخ دهند.

 وی با اشاره به اینکه خانواده ها  قبل از برگزاری آزمون آدرس حوزه ی امتحانی را پیدا کنند و در روز امتحان زمان کافی را برای خروج ازمنزل تنظیم کنند، اظهارداشت: خانواده ها باید از مقایسه فرزندان خود با دیگران خودداری کنند و برای حفظ آرامش روانی داوطلبان، فضای سالم ومطلوبی را در خانواده حاکم کنند.

این روانشناس توصیه کرد: همراه داشتن ساعت مچی برای مدیریت زمان در پاسخ به سئوالات به کاهش استرس داوطلبان کمک می کند و خوردن صبحانه ی کافی ومواد غذایی مناسب از قبیل مواد قندی، لبنی و دانه ای مغذی به منظور تنظیم فشار خون قبل از حضور در جلسه مهم است و برای جلوگیری از افت قند خون، شکلات و یک عدد بطری آب بهمراه داشته باشند.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار