مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز در خصوص چالش هایی که در زمینه گردشگری و توریستی در استان البرز وجود دارد گفت :استان البرز دیگر گوشواره ای در سطح کشور نیست، بلکه خود گوشی است که نیاز به گوشواره دارد.
کد خبر: ۴۵۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 05 July 2017
به گزارش تابناک : عبدالناصر میرچی گفت: از آنجایی که چالش های بحث برانگیزی در زمینه ی منابع گردشگری وتوریستی در استان البرز وجود دارد، دیگر نباید این استان را صرفا محلی برای تجمع اقوام مختلف در سراسر کشور دانست، بلکه فضایی ایجاد شود که این منابع طبیعی و زیست محیطی زیبا تبدیل به مقصدی برای گردشگران داخلی و حتی خارجی شود.
وی اظهار داشت: منابع خام و طبیعی بسیار زیبایی در استان ما وجود دارد و در کمتر از چند ساعت میتوان در نقاط مختلف البرز ،ازآب شور به شیرین دسترسی پیدا کرد .در نتیجه استان ما آیینه ی زیست محیطی کشور ماست که باید با همت سازمانهای دولتی به ویژه بخش های خصوصی ، به رونق و تکامل چشمگیری دست پیدا کند.
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه از عناصر فرهنگی استان البرز با عنوان مهم ترین بخش میراث فرهنگی یاد کرد و افزود: عناصرانسانی قابل ملاحضه ای در استان البرز وجود دارد که به عنوان مهمترین بخش زنده ی میراث فزهنگی، پیوسته در حال کوشش و فعالیت هستند و برای تداوم این تلاش ها لازم است که آژانس های هواپیمایی به عنوان بخش مهمی از این عناصر زنده ی فرهنگی، بنیاد البرز شناسی را تحت حمایت های مستمری قرارداده و آن را به حال خود رها نکنند.
این مسول همچنین با بیان این مطلب که صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری البرز در کل کشور وحتی خارج از مرزهای داخلی شهرت بسزایی دارد؛ عنوان کرد: با توجه به این که میراث فرهنگی ارتباط مستقیمی با ابنیه تاریخی و سایر فضاهای عمومی شهری و روستایی دارد ، لذا باید اهداف سازماندهی شده و مشخصی را برای بهبود وضیعیت آنها درزمینه های گردشگری در نظر گرفت.
میرچی با اشاره به تبعیین توانمندی های طبیعی و فرهنگی البرز و همگام سازی آنها با اهداف میراث فرهنگی افزود: بازسازی کاخ مروارید و دریاچه ی داخلی آن، نو سازی باغ سیب و حل کردن معضلاتی که مربوط به آن میباشد و به ویژه گشایش درهای خانه ی تاریخی مصدق که باید به ثبت ملی رسانده شود که از جمله باید در شمارمهمترین اهداف آتی بخش های خصوصی و همچنین ارگانهای دولتی مربوطه قرار گیرد. 
مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز ادامه داد: با کمک تورهایی که از طریق آژانس های هواپیمایی برگزار می شود باید بتوانیم در راستای بازدیدهای مکرر از مکان های تاریخی، اقدامات گسترده ای را انجام دهیم.
وی همچنین نیاز های یک کشور را در جهت پیشبرد صنعت گردشگری در دو محور کلی مورد بررسی قرار داد و افزود :اولین محور بنیادین دراین زمینه هتل ها، متل های منطقه ای، مراکز اقامتی توریستی ، سالن های پذیرایی از مهاجران داخلی و خارجی ، فرودگاه ها ، شبکه های علمی - آموزشی و در نگاهی جامع تر ، زیر ساخت های گردشگری سراسر کشور میباشند که همزمان با تولید بیش از 50 گونه ی گیاهی و طبیعی در سطح استان، توسط بخش های خصوصی مربوطه ، به طور همگانی در دسترس گردشگران بومی و غیر بومی قرار بگیرند و درنهایت بتوان این منابع طبیعی ارزشمند را به سایر کشورها نیز صادر کرد.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی البرز در پایان ضمن اظهار امیدواری در جهت ترقی صنعت تورسیم درسطح استان، خاطر نشان کرد: باید برای هر اثر تاریخی درکشور، شناسنامه ای ملی طراحی شود تا بتوانیم از این آثار خدادادی و طبیعی به پیشرفت و توسعه ی صنعت توریسم و گردشگری جامه ی عمل بپوشانیم.





منبع : خبرآنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار