یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت‌های محلی را باید تقویت کنیم تا به ‌سلامت به نیمه قرن 21 برسیم. دولت مرکزی فقط وظیفه حفظ امنیت را دارد و دیگر وظایف باید بر عهده دولت‌های محلی یعنی شوراهای شهر باشد.
کد خبر: ۴۵۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 05 July 2017
عبدالحسین ساسان شامگاه(سه‌شنبه) در برنامه "در امتداد اردیبهشت" که با حضور جمعی از اعضای ستادهای انتخاباتی شهرستان‌ها و کمیته‌های ستاد حسن روحانی و جمعی از منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم بدون تئوری انسان در کارش گیج و سردرگم می‌شود، بنابراین باید تئوری داشته باشیم تا در کارمان موفق باشیم.
 
وی افزود: فرض کنید کارخانه بزرگی وجود دارد که نیازمند انبار است و مدام باید انبارش پر باشد اگر این انبار با سیستم انبارداری یعنی تنظیم تمام قطعات در جای مناسب برخوردار نباشد به زودی اشیاء در آن انبار فاسد می‌شود، مغز و ذهن انسان نیز مانند انبار می‌ماند که دائماً تریلی از اطلاعات در مغز تخلیه می‌شود.
 
تئوری به مغز انسان التزام می‌دهد
 
ساسان افزود: بنابراین اطلاعات به سرعت در مغز گندیده می‌شود به خصوص که اطلاعات ناهمگون در کنار هم قرار گیرد، پس هر اطلاعاتی را باید در قفسه خودش قرار دهیم، بنابراین تئوری به مغز انسان التزام می‌دهد و قدرت مغزی انسان را برای مقابله با مشکلات زیاد می‌کند پس تئوری بی نهایت ارزش دارد.
 
این اقتصاددان بابیان اینکه کسانی که بدون تئوری مسئولیت‌های اجتماعی را می‌پذیرند در واقع به امید مردم خیانت کرده‌اند، گفت: اعضای شوراهای شهر برای پست جدید باید تئوری داشته باشند و تئوری اولی این است که بدانید بخش عمومی با بخش خصوصی چه تفاوت‌هایی دارد. پس اگر الآن از بخش خصوصی وارد شوراها شدید باید بدانید که وارد یک بخش عمومی شده‌اید. نخستین تفاوت این دو بخش این است که در بخش خصوصی وقتی پول دارید باید خرج کنید اما در بخش عمومی دقیقاً عکس این موضوع است یعنی وقتی شورا پول ندارد باید شما بیشتر خرج کنید.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: وقتی شورا پول دارد یعنی مردم دارند ساخت و ساز می‌کنند و بخش ساختمان و مسکن رونق دارد پس وقتی مردم مشغول ساخت و ساز هستند باید دولت دست از کار بکشد. به عبارتی در دوران رونق، اعضای شورای شهر باید تماشاچی باشند و وقتی رکود حاصل شد شما باید بازیگر فعال شوید.
 
بهترین پس‌انداز برای شورای شهر خرید زمین‌های شهری است
 
ساسان افزود: در دوران رونق همیشه شوراها باید شهرداری‌ها را به سوی پس‌انداز کردن هدایت کنند. بهترین پس‌انداز برای یک شهرداری و شورای شهر خرید زمین‌های شهری است، چرا که انواع دیگر پس‌انداز پایدار نیست پس این پس‌اندازها در دروان رکود باید وارد چرخه اقتصاد شود.
 
وی گفت: برای مثال اگر شهرداری‌ها ذخیره کافی نکردند این سؤال مطرح می‌شود که شورای شهر باید از کجا پول بیاورد. راهی که وجود دارد این است که به استقراض در زمان رکود توجه کنید.
 
این اقتصاددان بابیان اینکه ما در جمهوری اسلامی به این دلیل که خود را برای مدیریت آماده نکرده‌ایم با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم، گفت: فساد، فحشا و اعتیاد علت اصلی نیست، چرا که علت اصلی وقوع فساد ، فحشا و اعتیاد فقر و بیکاری است.
 
 ساسان گفت: علت اینکه دولت‌ها پول چاپ می‌کنند این است که قوانین ما ناقص است. حدود و اختیارات دولت هنوز مشخص نیست، دولت یک وظیفه بیشتر ندارد و آن وظیفه حفظ امنیت کشوراست. امنیت قضایی، امنیت خوراکی، امنیت پولی، محیط زیستی، آب‌ها و مرزها از جمله وظایف اصلی دولت است، پس دیگر وظایف را نباید بر عهده دولت بگذاریم.
 
وی با بیان اینکه به قوانینی نیاز داریم که بگوید دولت‌ها فقط وظیفه حفظ امنیت را دارند گفت: دولت‌های محلی را باید تقویت کنیم تا به سلامت به نیمه قرن 21 برسیم. دولت مرکزی فقط وظیفه حفظ امنیت را داشته باشد و دیگر وظایف بر عهده دولت‌های محلی یعنی شوراهای شهر باشد.
 
با ثروت مبارزه نکنیم
 
ساسان بابیان اینکه نباید با ثروت مبارزه کرد، گفت: باید توجه داشته باشیم که ثروت در را در خدمت محرومان قرار دهیم و دیگر ثروت را هدایت نکنیم، چرا که اگر ثروت را هدایت کنیم ویران کننده است. شما اعضای شوراهای شهر باید توجه داشته باشید که از ثروتمندان شهرتان نهایت استفاده را ببرید، با ثروتمندان شهر تعامل کنید و سرمایه‌هایشان را در اختیار اشتغال جوانان قرار دهید.
 
این اقتصاددان بابیان اینکه با دلسوزی نمی‌توان معضل بیکاری را حل کرد، گفت: تنها راه مبارزه با بیکاری تعامل با فعالان اقتصادی است که در این صورت چرخ‌های اقتصاد زنگ نمی‌زند.
 
وی افزود: چرا صنعت لباس کشور دچار اضمحلال شد؟ چون ما فکر کردیم انقلابی شده‌ایم و با مد باید مبارزه کنیم که نتیجه‌اش نابودی صنعت لباس شد، مگر می‌شود با مد مبارزه کرد؟  
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یکی دیگر از اصولی که شما اعضای شورای شهر باید در اداره شهر به آن توجه کنید خلق ثروت با طراحی است. طراحی درست شهری منشأ تولید ثروت است بنابراین اگر در طراحی شهری نوآوری نداشته باشید شهرها فقیرتر می‌شوند.
 
ساسان در همین خصوص افزود: اگر می‌خواهید شهر را طراحی کنید روی ضعیف‌ترین حلقه‌هایتان کارکنید. ضعیف‌ترین حلقه‌های شهری استان اصفهان آب و محیط زیست است. بدون شک گرمایش زمین اگر هزار جا ضرر داشته باشد 900 ضررش برای استان اصفهان است.
 
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سیستم لوله‌کشی‌هایی که در شهرها داریم برای آینده بدون آب جوابگو نیست، بنابراین باید به این مهم نیز توجه و از آب خاکستری برای آبیاری باغچه‌ها استفاده کنیم. به زودی به گرم‌ترین نقاط روی کره زمین مانند اهواز تبدیل می‌شویم پس باید فکری به حال این گرمایش روزافزون بکنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار