رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد از وقف دو قطعه زمین به ارزش حدود یک و نیم میلیارد ریال با نیت توسعه و احداث مسجد در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 05 July 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام محمد ذاکری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد گفت: واقف خیراندیش سیدعلی حسینی به نمایندگی از هیئت امنای مسجد علی بن ابیطالب(ع)، سه دانگ از شش دانگ قطعه زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع را در اقدامی نیکوکارانه وقف کرد.
وی، نیت واقف از ثبت این موقوفه را توسعه مسجد علی بن ابیطالب(ع) برشمرد و اضافه کرد: ارزش این موقوفه ۸۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
ذاکری افزود: همچنین بانوی نیک‌اندیش مشهدی، لیلا اجنگان یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۶۰۱ متر مربع را با نیت احداث مسجد، حسینیه و مجتمع فرهنگی مزین به نام مبارک علی بن ابیطالب(ع) در بلوار شاهنامه مشهد وقف کرد که ارزش وقف مذکور ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به ثبت بیش از ۵۰ وقف جدید در سال ۹۵ گفت: احداث مسجد، احداث خانه عالم، استفاده طلاب حوزه علمیه، احداث مدرسه، ترویج دین اسلام، ساخت حسینیه، احداث مرکز آموزشی، تأمین هزینه‌های درمانی، تعمیر و توسعه مسجد، فعالیت‌های قرآنی، احداث مرکز بهداشتی درمانی، فعالیت‌های فرهنگی و جلسات قرآنی از جمله نیات واقفان در سال گذشته بوده است.
رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد بیان کرد: بیشترین نیات واقفان در سال گذشته به تعداد ۲۹ وقف مربوط به احداث مسجد و بعد از آن سه وقف با نیت ساخت خانه عالم است که در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.
وی به ثبت وقف در حوزه‌های مورد نیاز جامعه تأکید کرد و گفت: جهت‌دهی به نیات واقفان در خصوص نیازهای روز جامعه، بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد.
ذاکری در این خصوص اظهار کرد: وقف با نیت ازدواج جوانان، هزینه تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم بضاعت، حوزه بهداشت و درمان، وقف علمی و ... از جمله موضوعات مورد نیاز جامعه امروز است که باید با فراهم‌سازی بستری مناسب و سوق دادن موقوفات جدید، به این حوزه‌ها پرداخته شود. 






منبع : ایکنا
برچسب ها: احداث مسجد ، شهر مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار