رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:
حسینقلی قوانلو در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور با هدف رونق تولید و رفع مشکلات اشتغال، پرداخت 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به تولید کنندگان کشور در سال 96 را پیش بینی نموده است.
کد خبر: ۴۵۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 04 July 2017
حسینقلی قوانلو در سی وهشتمین جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان گلستان گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور با هدف رونق تولید ورفع مشکلات اشتغال، پرداخت 30هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به تولید کنندگان کشور در سال 96 را پیش بینی نموده است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت گلستان در سی وهشتمین جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید گلستان که با حضور استاندارگلستان در محل دفترایشان برگزارگردید،گفت: بدلیل اجرای موفق طرح رونق تولید در سال گذشته ،امسال نیز دولت اجرای این طرح را در دستور کار قرار دادوقرارگاه اقتصاد مقاومتی پرداخت تسهیلات 20هزار میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی و10هزار میلیارد تومانی به طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد را در دستور کار قرارداده است.

حسینقلی قوانلو افزود: 90طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد در استان مشخص شده اند که 197 میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارندودر دستور کار مادر این بخش خواهند بود.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد ونیمه فعال نیز در دستور کار قرار دارد وبرای رونق تولید در واحدهای صنعتی ،تسهیلات سرمایه در گردش نیز به واحدهای حائز شرایط اعطاءخواهدشد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از برنامه های دولت جهت رفع معضل بیکاری در کشور گفت: مطابق جدول برآورد اهداف استانی اشتغال سال 1396 در بخش صنعت ،معدن وتجارت ،بخش صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان باید در سال 96 در بخشهای مرتبط بتوانیم به ایت هدف مهم دست یابیم .

قوانلو همچنین گفت: مطابق ارزیابی های وزارت صنعت ،معدن وتجارت ،در سال 1395 سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان در حوزه شاخص های عملیاتی که حاصل ارزیابی در شاخصه های بهبود فضای کسب وکار وسرعت عمل در صدور مجوزهای صنعتی وارائه آمار واطلاعات واحدهای تولیدی منتخب به وزارت صنعت ،معدن وتجارت می باشد حائز رتبه1 کشور گردید ودرشاخص های عملیاتی نیز در مجموع در رتبه 19 کشور قرار گرفته ایم که در این بخش هم ارزیابی در شاخصه های تغییر ارزش تولید سهم در ارزش افزوده تولید صنعت وتغییر اشتغال صورت گرفته است.

به گفته وی، براساس این ارزیابی، گلستان در تغییر ارزش تولید در رتبه 17،سهم در ارزش افزود تولید صنعت در رتبه 18 وتغییر اشتغال نیز در رتبه 18 قرار گرفته است که با توجه به رتبه 26استان در سال قبل ترنشان از رشد صنعت استان دارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار