مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: وصول زکات فطره در استان بوشهر با افزایش بیش از ۴ برابری امسال به ۱۴ میلیارد ریال رسید.
کد خبر: ۴۵۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 04 July 2017
احمد لطفی صبح امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با قدردانی از مشارکت مردم نوع دوست استان بوشهر در رسیدگی به نیازمندان اظهار داشت: مردم خیر و نیکوکار استان بوشهر در توجه به حل مشکلات مستمندان در همه عرصه‌ها یاری رسان کمیته امداد هستند که اوج این مشارکت در ماه مبارک رمضان متبلور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وصول زکات فطره یکی از مشارکت‌های مردم استان در توجه به حل مشکلات نیازمندان است افزود:  وصول زکات فطره در استان بوشهر با افزایش بیش از 4 برابری امسال به 14 میلیارد ریال رسید.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به اینکه سال گذشته وصول زکات در استان بوشهر 3.5 میلیارد ریال بود خاطر نشان کرد: در عید فطر امسال مردم استان بوشهر مشارکت آنان افزایش قبل توجهی یافت به‌گونه‌ای که وصول این عایدات به 14 میلیارد ریال افزایش یافت.

لطفی،با بیان اینکه زکات فطریه علاوه  بر اینکه در 400 پایگاه، جمع‌آوری شد دیگر مراکز نقش مهمی داشتند افزود: وصول زکات در استان بوشهر با مشارکت مساجد، حسینیه‌ها، موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، دهیاری‌ها، شوراهای شهر و روستا، معتمدین و عاملان زکات و مردم خیر و نیکوکار سراسر استان بوشهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه  زکات جمع‌آوری شده بلافاصله بر اساس معیارها بین نیازمندان توزیع شد گفت: زکات فطره در همان روز بر اساس شاخص‌های معینی که از قبل در شناسایی خانواده‌های نیازمند انجام شده بود، میان  مستمندان توزیع شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده  برای برطرف شدن نیاز مستمندان هزینه می‌شود افزود: زکات فطره در امر ساخت مسکن نیازمندان، تامین هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج، کمک به امر تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، حمایت در امر ازدواج و تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، کمک به زنان سرپرست خانوار، سالمندان و از کار افتادگان هزینه شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار