معاون استاندار آذربایجان شرقی:
معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: سهمیه آذربایجان‌شرقی از تسهیلات رونق تولید ۴.۳ درصد کل اعتبارات کشوری است.
کد خبر: ۴۵۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ 03 July 2017
 علی نواداد ظهر امروز در نشست‌خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه 10 هزار و 694 واحد تولیدی در کشور با کمتر از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند اظهار داشت: با برداشتن بخشی از موانع موجود بر سر راه تولید این کارخانجات و ارتقای ظرفیت، بیش از 95 هزار شغل جدید ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه 1433 واحد تولیدی از این آمار در آذربایجان شرقی قرار دارند، افزود: این استان با 29 هزار نفر رتبه اول ایجاد اشتغال در این حوزه را در اختیار دارد.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی تنها با تسهیلات نبوده است گفت: هر واحد نسخه‌ای اختصاصی خود را داشت و برای هرکدام رفع موانع تولید صورت گرفته است.

نواداد با بیان اینکه 3588 واحد تولیدی در سال 95 در سامانه بهین یاب جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کرده بودند ابراز داشت: سال گذشته به اکثریت درخواست‌های تسهیلات پاسخگو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حدود 20 هزار میلیارد تومان اعتبار این طرح در کشور برای سال 96 بود، گفت: 4.3 درصد از این تسهیلات سهمیه آذربایجان شرقی است و به دنبال اثربخشی این تسهیلات در حوزه تولید و اشتغال هستیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در پایان از همکاری دادگستری استان در زمینه حمایت از تولید و اشتغال اظهار کرد: در کمیته حمایت قضایی کارهای ارزشمندی صورت گرفت که برخی کارخانجات ورشکسته به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 95 تا 10 خرداد 96 برای حل مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی استان کل تسهیلات پرداختی با احتساب منطقه آزاد ارس 5332 میلیارد ریال به 734 واحد صنعتی و تولیدی تزریق نقدینگی صورت گرفته است، ابراز داشت: آذربایجان شرقی در کشور از نظر تعداد و میزان پرداخت تسهیلات با احتساب منطقه آزاد ارس رتبه 5 تعداد پرداختی، رتبه 3 مبلغ پرداختی و رتبه 4 بودجه تخصیصی را کسب کرد./تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار