کره‌‍‌شمالی روز دوشنبه در بیانیه‌‌ای رسمی اعلام کرد که موشکهای این کشور می‌توانند در هر زمانی هر نقطه‌ای در جهان را هدف قرار دهند.
کد خبر: ۴۵۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 03 July 2017
به گزارش تابناک : کره‌شمالی روز دوشنبه طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که بُرد موشکهایش به گونه‌ای است که می‌تواند هر نقطه‌ای از کره زمین را هدف قرار دهد.

پیونگ‌یانگ به مناسبت روز «نیروهای راهبردی ارتش خلق کره» بیانیه‌ای را در روزنامه رسمی خود منتشر کرد و طبق آن مدعی شده که موشکهای کره‌شمالی توانایی هدف‌قراردادن هر نقطه‌ای در جهان را دارند.

این بیانیه که در روزنامه «رودونگ سینمون» منتشر شده در ادامه در خصوص توانایی شلیک موشکهای کره‌شمالی در هر زمانی و به سمت هر هدفی می‌افزاید: با وجود سرعت بالای جابه‌جایی لانچرهای موشکی تمام شلیک‌ها موفقیت‌آمیز و توانایی ردیابی آن‌ها ناممکن خواهد بود.

بیانیه کره‌شمالی برای اثبات ادعای خود به پرتاپ موفقیت‌آمیز اخیر موشکهای هوسانگ- ۱۲ و پوکوکسانگ- ۲ و همچنین موشکهای کروز اشاره می‌کند.

با روی‌کارآمدن دونالد ترامپ در آمریکا تنش در شبه‌جزیره کره به شدت افزایش یافته و در هفته‌های اخیر به بالاترین سطح خود رسیده‌است به گونه‌ای که رئیس‌جمهور آمریکا از به پایان رسیدن «صبر راهبردی» آمریکا در قبال کره‌شمالی سخن می‌گوید.





منبع : اسپوتنیک 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار