کد خبر: ۴۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 07 June 2015
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: در دو ماهه اول امسال بیش از 100 هزار نفر به کتابخانه‌های استان مراجعه کرده‌اند.

حجت الاسلام شمس الله فلاح، اظهار کرد: در حال حاضر 36 کتابخانه نهادی، 26 کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل دراستان البرز فعال است.

وی افزود: درحال حاضر 101 هزار و 810 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند و از خدمات آنها استفاده می‌کنند.

فلاح ادامه داد: در دوماهه اول امسال در مجموع یک میلیون و 33 هزارو 496 جلد کتاب از کتابخانه‌های استان به امانت گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 72 هزار و 721 نسخه از کتابخانه‌های نهادی و 312 هزار و 15 جلد از کتابخانه‌های مشارکتی به امانت گرفته شده‌اند.

این مسئول عضویت درکتابخانه‌ها را تنها راه امانت گرفتن منابع کتابخانه‌ای استان دانست و گفت: کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها تنها به اعضا به امانت داده می‌شوند و کسانی که عضو کتابخانه نیستند تنها در محیط کتابخانه می‌توانند منابع مورد نظر خود را مطالعه کنند.

حجت الاسلام فلاح ابراز کرد: در حال حاضر 63 کتابخانه عمومی در مناطق مختلف استان فعال هستند که این تعداد تا سال 1404 باید 286 مورد برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: متاسفانه زیرساخت‌ها مناسب برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: تعداد اعضای کتابخانه‌ها و همچنین سرانه بالای مطالعه از شاخص‌های توسعه فرهنگی جوامع محسوب می‌شود بنابراین اگر می‌خواهیم دراین حوزه به استانداردهای جهانی نزدیک شود باید زمینه افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی دراستان را فراهم کنیم.

وی افزود: استفاده از منابع به روز کتابخانه‌ای حق همه مردم و حتی ساکنین دورافتاده‌ترین روستاهای استان است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر در زمینه تامین منابع به روز کتابخانه‌ای مشکل نداریم و اعضا به راحتی می‌توانند به جدیدترین کتاب‌ها در حوزه مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.

فلاح در پایان گفت: برای افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی اعتبارات این اداره کل به تنهایی پاسخگو نیست و بنابراین خیرین و سایر دستگاهها نیز در این زمینه وارد عمل شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار