کد خبر: ۴۴۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 15 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ استاندار یزد با اشاره به ضرورت توسعه خدمات ایمن و درست به مردم، گفت: لازم است تجارب نادرست در حوزه آب و فاضلاب را آسیب‌شناسی کنیم تا از تکرار آن‌ها جلوگیری شود .
«سیدمحمد میرمحمدی» در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان یزد که با موضوع بررسی پیشرفت طرح احیا و تعادل بخشی و بررسی وضعیت روان آب‌های استان و علل کاهش آن برگزار شد، اظهار کرد: قابل‌قبول نیست که مطرح می‌شود برخی واحدهای صنعتی در سیستم فاضلاب مشکل‌دارند؛ چراکه یک واحد صنعتی باید در زمان احداث، سیستم فاضلاب خود را پیش‌بینی کند .

وی افزود: جلساتی که برگزار می‌شود صرفاً جای طرح مشکلات نیست و می‌بایست قبلاً برای رفع مشکلات تلاش شده باشد و ضمن اعلام نتیجه راه‌کارهای بعدی بررسی شود .

میرمحمدی برداشتن نگاه فنی و تخصصی در امور تأکید کرد و گفت: حرف‌ها زمانی قابل‌قبول است که تخصصی بیان شود .

استاندار یزد بابیان این که در برخی از موارد کاملاً حرف‌ها غیر کارشناسی است و نمی‌توان با این روند برنامه‌ریزی صحیح داشت، اظهار کرد: مثلاً گلخانه‌ای که مقدار کمی آب دریافت می‌کند نمی‌تواند باعث آلودگی لایه‌های آبی شود اما، شنیده می‌شود که بعضاً چنین نظراتی بیان می‌شود .

وی تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی رفع مشکل فاضلاب صنعتی باید به‌طور تخصصی شناسنامه‌ای تهیه شود که کدام فاضلاب صنعتی منابع آب را آلوده می‌کند و شرایط زمین‌شناسی و دلیل احتمال نفوذ آب آلوده مشخص شود .

این مقام مسئول در خصوص نصب کنتورهای هوشمند اظهار کرد: نصب کنتورهای هوشمند در یک سال گذشته مطلوب بوده و اگر نیاز است ادامه داشته باشد ولی نصب کنتور مانع و محدودیتی برای استفاده مردم از آب نباشد و فقط برای رصد و برنامه‌ریزی به کار برود .

توسعه سطح زیر کشت در استان ممنوع است

وی گفت: درصورتی‌که ساخت استخر باهدف تنظیم مصرف و تعادل سفره‌های آب زیرزمینی باشد خوب است ولی درصورتی‌که استخر ذخیره آب و اسباب توسعه کشت باشد نباید انجام شود چراکه در استان توسعه سطح زیر کشت ممنوع است .

میرمحمدی افزود: اگر مالک زمین غرقابی را به گلخانه تبدیل کرد و تولیدات گلخانه‌ای را گسترش داد و از میزان آب مشخص چندین محصول برداشت کرد خوب است و باید تشویق شود .

استاندار یزد در پایان در مورد آلودگی آب توسط کود شیمیایی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که چنین موردی از سوی مسئولان آب و فاضلاب دیده شد باید جهاد کشاورزی موضوع را پیگیری کند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار