مدیر جهاد کشاورزی ایوان گفت: در سال زراعی جاری پیش بینی شده بود 15 هزار تن گندم و جو از مزارع زیر کشت برداشت شود که از این میزان هشت هزار تن گندم و هفت هزار تن محصول جو بود اما بدلیل کم بودن بارندگی به نظر می رسد این پیش بینی ها محقق نشود.
کد خبر: ۴۴۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 15 June 2017
به گزارش تابناک ایلام؛عباس سرتنگی اظهار کرد: با توجه به سطح اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی در شهرستان ایوان بدلیل بارندگی کمتر، 15 هزار تن گندم و جو برداشت نشود.
 
وی افزود: متوسط برداشت محصول گندم در هر هکتار سه تن است که از این میزان 2 و نیم تا سه تن گندم آبی و یک تن گندم در کشت دیم است و متوسط برداشت جو در هر هکتار نیز بیش از یک تن پیش بینی شده است.
 
سرتنگی یادآور شد: سطح اراضی قابل برداشت محصول گندم و جو در شهرستان ایوان هفت هزار و 600 هکتار است که از این میزان چهار هزار و 100 هکتار گندم دیم، 500 هکتار گندم آبی و سه هزار هکتار جو است.
 
مدیر جهاد کشاورزی ایوان گفت: تاکنون یک هزار و 300 تن جو از اراضی شهرستان ایوان برداشت و توسط تعاون روستایی به عنوان عامل خرید تضیمینی، خریداری شده است.
 
سرتنگی ادامه داد: در سال زراعی جاری برای تحویل گرفتن محصولات کشاورزان چهار مرکز خرید شامل کل کل، زرنه، کلان و شرکت آرد سهندیس ایوان در نظر گرفته شده و 30 دستگاه کمباین برداشت محصول کشاورزان را بر عهده دارند.
 
وی با اشاره به نرخ قیمت تضمینی خرید جو از کشاورزان افزود: سال گذشته در شهرستان ایوان قیمت خرید تضمینی جو 10 هزار و 280 ریال بود که امسال این میزان 10 هزار و 300 ریال است و قیمت خرید گندم نیز 13 هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است.
 
به گفته وی، سال گذشته چهار هزار و 500 تن جو از کشاورزان خریداری شد اما امسال پیش بینی خرید سه هزار تن جو از کشاورزان این شهرستان را داریم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار