استاندار یزد گفت: برای رفع مشکل فاضلاب صنعتی استان باید شناسنامه تخصصی برای آن تهیه و مشخص شود کدام بخش از فاضلاب صنعتی منابع آب را آلوده می‌کند و شرایط زمین‌شناسی و دلیل احتمال نفوذ آب آلوده مشخص شود.
کد خبر: ۴۴۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳ 15 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سیدمحمد میرمحمدی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان یزد پیرامون پیشرفت طرح احیا و تعادل بخشی و بررسی وضعیت روان آب‌های استان وعلل کاهش آن گفت: واحدهای صنعتی باید در زمان ساخت، سیستم فاضلاب خود را پیش‌بینی کنند و این پذیرفته شدنی نیست که برخی واحدهای صنعتی در سیستم فاضلاب مشکل ‌داشته باشند.
وی با تأکید بر نگاه فنی و تخصصی در امور ادامه داد: لازم است تجارب نادرست در حوزه آب و فاضلاب را آسیب‌شناسی کنیم تا از تکرار آن‌ها در آینده جلوگیری شود.
میرمحمدی بابیان اینکه در برخی موارد حرف‌ها غیرکارشناسی است و نمی‌توان با این روند برنامه‌ریزی صحیح کرد، گفت: گلخانه‌ای که مقدار کمی آب دریافت می‌کند، نمی‌تواند باعث آلودگی لایه‌های آبی شود اما شنیده می‌شود که بعضاً چنین نظراتی بیان می‌شود.
استاندار یزد درباره نصب کنتورهای هوشمند هم اظهار کرد: نصب این نوع کنتورها در یک سال گذشته مطلوب بوده، این ابزار نباید تنها برای رصد و برنامه‌ریزی به کار برود، بلکه باید از آن در زمینه مدیریت مصرف استفاده شود.
وی درباره ساخت استخر نیز گفت: در صورتی‌ که ساخت استخر با هدف تنظیم مصرف و تعادل سفره‌های آب زیرزمینی باشد، خوب است ولی درصورتی‌که استخر برای ذخیره آب برای توسعه کشت باشد، تخلف است چرا که در استان توسعه سطح زیرکشت ممنوع است.
استاندار یزد تأکید کرد: اگر کشاورزی زمین غرقابی را به گلخانه تبدیل کرد و تولیدات گلخانه‌ای را گسترش داد و از میزان آب مشخص چند محصول برداشت کرد، باید تشویق شود.
میرمحمدی درباه آلودگی آب توسط کود شیمیایی گفت: درصورتی‌که چنین موردی از سوی مسئولان آب و فاضلاب دیده شد باید جهاد کشاورزی موضوع را پیگیری کند.
استان یزد 3600 واحد صنعتی دارد که در بخشی از آنها بویژه در شهرک ها و نواحی صنعتی سیستم دفع فاضلاب مناسب دیده نشده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار