تابناک تهران - کشتی‌گیران به فکر مسائل مالی نیستند، بلکه توجه و احترام می‌خواهند، این بچه ها دنبال پورشه و خودروهای گرانقیمت نیستند. به کشتی گیران توصیه می‌کنم که ذهن خود را درگیر جوایز نکنند و برای هدف اصلی شان یعنی مدال المپیک متمرکز کنند.
کد خبر: ۴۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 07 June 2015
 تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت هاي قهرماني آسيا با حضور جوانان و كشتي گيران آينده دار به راحتي قهرمان شد. اردوهاي تيم ملي كشتي براي حضور در رقابت هاي انتخابي و در نهايت رقابت هاي قهرماني جهان در لاس وگاس آمريكا در خانه كشتي در تهران اغاز شده است. 

تورنمنتي كه مهمترين مسابقه كشتي قبل از المپيك خواهد بود و از همين رو اهميت و اعتباري دوچندان دارد.

منصور برزگر  پيشكسوت و كارشناس كشتي در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره وضعيت كشتي در سال منتهي به المپيك ابتدا به رقابت هاي قهرماني آسيا اشاره كرد و گفت: قهرماني در آسيا براي كشتي ايران بدل به يك سنت شده اما نکته مثبت تیم ملی ما در این رقابتها استفاده از جوانان بود.

 آنها نشان دادند جوانها قابل اعتماد هستند و اگر به آنها میدان داده شود مربیان را پشیمان  نمی کنند. این تیم ملی با جوانان خوبی که دارد آینده روشن و حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت. این تیم ملی به توجه ویژه نیاز دارد و مسئولان باید نگاه خاصی به این رشته مدال آور داشته باشند.

وی از روند فدراسیون کشتی در میدان دادن به جوان ها تمجید کرد: فدراسیون کشتی بسیار پر کار است و توجه ویژه‌ای به جوانان دارد. من آینده کشتی ایران را درخشان می بینم، چرا که در عمل توجه خوبی به جوانان می‌شود و این باعث خواهد شد در هر وزن چند کشتی‌گیر خوب داشته باشیم و هیچ گاه احساس خلاء نکنیم.

برزگر درباره شرایط تیم ملی کشتی در المپیک گفت: شرایط المپیک با جام جهانی فرق دارد. ما در جام جهانی همیشه اول هستیم اما در المپیک کشورها ستاره هایشان را می فرستند و فقط به دنبال مدال طلا هستتد. از الان باید توجه ویژه به تیم ملی کشتی شود تا بتوانیم در المپیک از 6 مدالی که در لندن گرفتیم دفاع کنیم.

برزگر در زمینه مشكلات مالي كشتي گيران نيز گفت: کشتی‌گیران هیچ گاه به دنبال منافع مادی نبوده‌اند و هدف اصلی‌شان شاد کردن دل مردمی است که در سخت‌ترین شرایط نیز این رشته ملی، مذهبی و باستانی را فراموش نمی کنند و تنها نمی گذارند. کشتی‌گیران به فکر مسائل مالی نیستند، بلکه توجه و احترام می‌خواهند، این بچه ها دنبال پورشه و خودروهای گرانقیمت نیستند. به کشتی گیران توصیه می‌کنم که ذهن خود را درگیر جوایز نکنند و برای هدف اصلی شان یعنی مدال المپیک متمرکز کنند.

وی با اظهار تاسف از بی توجهي به کشی بیان داشت: کشتی پرامیدترین رشته ورزشی ایران در بازی‌های المپیک برزیل است. شان و جایگاه کشتی بسیار بالاتر از اینست که با برخی رشته‌ها مقایسه شود. به جای این که پول بیت المال را خرج رشته‌هایی کنیم که هیچ افتخارآفرینی برای ورزش ایران ندارند، باید در رشته‌های مدال آور هزینه کنیم. در حالی که متاسفانه به اندازه‌ای که برای یک فوتبالیست درجه چندم هزینه می‌شود برای یک مدال آور ایران که پرچم مقدس ایران را به اهتزاز در می آورد، هزینه نمی‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار