کد خبر: ۴۴۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 14 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»معاون فرماندار اشکذر با اشاره به ضرورت پیشگیری از طغیان آفت مگس مدیترانه‌ای،‌گفت: بیش از 300 گونه گیاهی میزبان آفت مگس مدیترانه ای است که باید با آموزش کشاورزان مانع پیشروی آن شویم.

 «علیرضا ابوالحسنی» در نشست بررسی و تبادل‌نظر راهکارهای پیشگیری از طغیان آفت مگس مدیترانه‌ای، اظهار کرد: آموزش، آگاهی بخشی و تسریع در سم‌پاشی باغات شهرستان یکی از مؤثرترین شیوه‌های دفع این آفت فراگیر است.

وی با بیان این که این آفت سال گذشته به ‌صورت طاعون گیاهی ده‌ها میلیون تومان به کشاورزان شهرستان زیان وارد کرده است، افزود: در فرصت پیشرو از تمامی امکانات برای دفع این زلزله خاموش بهره خواهیم برد .

معاون فرماندار اشکذر در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به‌ منظور آگاهی کشاورزان از راهکارها و نیز نحوه مبارزه با این آفت، گفت: در همین راستا برنامه‌ریزی برای تأمین سموم موردنیاز انجام‌شده است .

این مقام مسئول در پایان بابیان این که بالغ‌بر 300 گونه گیاهی میزبان این آفت است خطاب به کشاورزان تأکید کرد: ضمن بهره‌گیری از نظرات کارشناسان جهاد با بکارگیری سموم معرفی‌شده مانع ایجاد خسارت‌های سنگین اقتصادی برای خود و جامعه شوند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار