رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، توسعه صادرات را اولویت اصلی سال جاری در استان، عنوان کرد.
کد خبر: ۴۴۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 13 June 2017
مازند اصناف، کارگروه تخصصی صادرات مازندران با سه دستور کار شامل: برپایی نمایشگاه در ولگاگراد روسیه، برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران و معرفی فرصت‌های تجاری کشور قطر، در سالن شماره یک استانداری برگزار شد،.
 
محمد محمدپور عمران در این جلسه، توسعه صادرات را اولویت اصلی استان مازندران در سال‌جاری عنوان کرد.
 
وی افزود: مازندران ظرفیت بالایی درتولید موادغذایی دارد که از‌ این‌رو، می‌تواند موادغذایی مورد نیاز برخی از کشورها نظیر قطر را تأمین کند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه اظهار کرد: بر اساس آمار بانک جهانی درسال 2015، سالانه قریب به 90 درصد واردات موادغذایی کشور قطر از 20 کشور صورت می‌گیرد که سهم ایران از صادرات به این کشور، بالغ بر پنج میلیون دلار است.
 
محمد پور با بیان اینکه بر اساس این آمار، در سال 2015 بیش از یک میلیارد دلار واردات انواع سبزی به قطر انجام شد؛ اضافه کرد: با توجه به فرصت صادراتی که به این کشور فراهم شده است؛ نگاه‌ها در بخش تأمین غذایی، با توجه به نقش مازندران در تولیدات موادغذایی، به سمت این استان است.
 
وی با بیان اینکه قطر کشوری است با دو میلیون و 235 نفر جمعیت و بالاترین درآمد سرانه، خاطرنشان کرد: علی‌رغم آنکه عمده محصولات این کشور معطوف به محصولات پتروشیمی، میعانات گازی و آمونیاک است و در مبادلات تجاری، تراز مثبت دارد؛ اما تاکنون، صادرات مازندران به قطر، در بخش صنایع معدنی و بخش محدودی موادغذایی بوده است.
 
رئیس سازمان صمت مازندران تأکید کرد: اگر بازار وارداتی خود را به‌جای امارات، به‌سمت قطر سوق دهیم، به‌لحاظ ژئوپولیتیک خوب است.
 
محمدپور در بخش پایانی سخنانش ضمن اشاره به قطع واردات چهار کشور به قطر، تصریح کرد: از این قطع واردات، حدود 400 میلیون دلار ظرفیت خالی در قطر ایجاد شده که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
دبیر کارگروه تخصصی توسعه صادرات استان مازندران در خاتمه، اهم برنامه‌های پیشنهادی در جهت توسعه تجارت خارجی با کشور قطر را قرائت و از آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران برای صادرات موادغذایی به قطر خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار