دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان با تأکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق در خصوص ساماندهی متکدیان، گفت: رفسنجان می تواند در این خصوص الگویی در استان شود.
کد خبر: ۴۴۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 13 June 2017
حسین رئیسی‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ساماندهی متکدیان و کودکان کار رفسنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه در کلانشهری مانند تبریز ساماندهی متکدیان انجام شده، می‌توانیم با یک برنامه جامع شهرستان رفسنجان را عاری از متکدیان کنیم.

وی افزود: هر اداره ای با توجه به امکانات و اختیاراتی که دارد در برنامه‌ بومی که در زمینه متکدیان تدوین می‌شود انجام وظیفه کند و پای کار باشد و این پیگیری به طور جدی انجام شود.

وی با اشاره به ترفند اخیر متکدیان، اظهار کرد: اخیرا متکدیان پاسپورت اقامتی می‌گیرند و ورودشان قانونی است اما صرفا برای تکدی گری به کشور می‌آیند که باید شناسایی شوند.

دادستان رفسنجان تصریح کرد: در شهرستان نیز متکدیان شناسایی شوند و با همکاری تمام دستگاه‌ها می توانیم آنان را ساماندهی کنیم.

رئیسی نژاد ادامه داد: اگر ما بخواهیم مردم هم اگر بدانند نسبت به قضیه‌ای اقدام جدی می‌شود آنها هم حمایت می‌کنند و سال آینده می‌توانیم گزارش خوبی از عملکردها در این زمینه ارائه دهیم و برنامه‌ای که داریم می‌تواند بعد از یک سال الگوی استان در ساماندهی متکدیان شود.

دادستان رفسنجان گفت: قانون پیش‌بینی کرده است که کسی که اموالی از محل تکدی‌گری به دست آورده است قابل ضبط است و اگر این برنامه‌ریزی با نگاه بومی‌گرایی به رفسنجان باشد دستگاه قضایی هم پای کار خواهد بود.

وی افزود: اگر کار خوبی در مقدمه در خصوص متکدیان برای مردم فراهم کنیم مردم نیز قطعاً در ادامه به ما کمک خواهند کرد.

دادستان رفسنجان تصریح کرد: این افراد از جمله کودکان خیابانی و متکدیان مقدمه جرم در جامعه هستند که می‌توانند کمک کننده در افزایش آمار جرم در سطح شهرستان باشند لذا ساماندهی آنها ضروری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار