فرماندار رفسنجان عمده‌ترین مشکل در خصوص ساماندهی کودکان خیابانی و برخورد با متکدیان را نبود مکانی برای نگهداری آنان دانست.
کد خبر: ۴۴۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 13 June 2017
حمید ملانوری ظهر دوشنبه در جلسه ساماندهی متکدیان و کودکان کار رفسنجان اظهار داشت: مردم نگران از حضور متکدیان در خیابانها و اماکن عمومی بوده و می خواهند که وضعیت شهر در این خصوص ساماندهی شود.

وی افزود: برخی از این متکدیان در مراسم مردم حضور می‌یابند و چهره بدی ایجاد می‌کنند و در حوزه مسائل فرهنگی  اجتماعی باید در این موضوع فکر درستی شود تا آسیب‌های جدی‌تری در آینده متوجه جامعه نشود.

ملانوری تصریح کرد: کودکانی که در کوچه و خیابان هستند و تکدی‌گری می‌کنند باید دنبال تحصیل باشند اما خود را محروم کرده و از تربیت و آموزش و صحیح باز می‌مانند.

فرماندار رفسنجان متکدیان را دو گروه دانست و گفت: عده ای از متکدیان از سر نیاز گدایی می کنند که باید نیازهای متکدیان نیازمند از جایی برآورده شود تا دنبال تکدی‌گری نروند، اما برخی متکدیان نیازمند نیستند اما به تکدی‌گری معتاد شدند و شرم و حیا را کنار گذاشته و از این راه بعضاً درآمد کسب می‌کند.

ملانوری تصریح کرد: برای شهرستانی مانند رفسنجان که مردمی دارای عزت نفس داشته و جایگاه خوبی در حوزه اجتماعی دارند زیبنده نیست که این وضعیت در آن وجود داشته باشد.

فرماندار رفسنجان عمده‌ترین مشکل در خصوص ساماندهی کودکان خیابانی و برخورد با متکدیان را نبود مکانی برای نگهداری آنان دانست و افزود: نیاز است مجموعه‌هایی کمک کنند و بخش خصوصی و مردم پای کار باشند.

ملانوری ادامه داد: در این خصوص موسسه خیریه کوثر اعلام آمادگی کرده که اگر این متکدیان و کودکان خیابانی مدیریت و ساماندهی شوند، برای پناه دادن و جنبه حمایتی آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه به گونه ای مدیریت شود تا کودکان خیابانی و متکدیان در رفسنجان نداشته باشیم، تصریح کرد: متکدیانی هستند که نیازمند نیستند و باید برخوردی با این افراد انجام شود که کار خود را ادامه ندهند و نسبت به ساماندهی متکدیان نیازمند کمک شود تا آسیب‌های بعدی آن را تهدید نکند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار