رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه رفسنجان مرکز نگهداری کودکان خیابانی ندارد، خواستار ایجاد مرکزی در این خصوص در رفسنجان شد.
کد خبر: ۴۴۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 13 June 2017
محمود حیدری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ساماندهی متکدیان و کودکان کار رفسنجان اظهار داشت: اغلب مردم کودکانی که در نقاط مختلف شهر اقدام به فروش لوازمی مانند گل، آدامس و ...می‌کنند را کودکان خیابانی می دانند در حالی که برای کودکان خیابانی تعریف داریم و اینها هر کدام سرفصل هایی دارد که بهزیستی به تنهایی نمی تواند متولی همه اینها باشد.

وی افزود: کودکان خیابانی زیر سن ۱۸ سال هستند که امکان دارد پدر و مادر داشته باشند یا خیر، سقف بالای سر داشته باشند یا بی‌خانمان باشند.

وی بیان کرد: رفسنجان مرکز نگهداری کودکان خیابانی ندارد لذا اگر مرکزی در این خصوص در رفسنجان داشتیم می توانستیم نسبت به ساماندهی این کودکان اقدام کنیم.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه سطوح نگهداری این کودکان از یک تا سه می باشد، ادامه داد: سطح یک آن اقامت تا ۲۱ روز است که عمده در شهرستان‌ها این سطح اجرا می‌شود و مرحله دو شناسایی کودکان است و سطح سه اقامت دائم را در بر می‌گیرد که مباحث تحصیل، اشتغال و ازدواج آنها مطرح است که عمده مراکز استان در این سطح فعالیت می‌کنند.

حیدری تصریح کرد: دیدگاهها این است که هر بی‌خانمانی را که دیدیم به بهزیستی تحویل دهیم در حالی که برای جمع‌آوری این افراد بهزیستی نیاز به دستور قضایی دارد و در خصوص متکدیان نیز بهزیستی متکدیان معلول و بی سرپرست را پوشش می دهد.

مدیرعامل خیریه کوثر رفسنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: متکدیانی هستند که چهره‌های آشنایی برای مردم شهر دارند و اگر این افراد شناسایی شوند و نیاز واقعی‌شان مشخص شود خیریه نیازهای آنها را در زمینه‌های مختلف برآورده می‌کند.

محسن اسماعیلی با اشاره به اینکه طبق بررسی های ما ۹۰ درصد این افراد نیازمند واقعی نیستند که باید ساماندهی شوند، افزود: در این رابطه گروه تحقیقی متشکل از ۹ خیریه در رفسنجان تشکیل شده که نیازمندان را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام می‌شود.

وی ایجاد شهر بدون متکدی در تبریز را الگوی مناسبی برای رفسنجان دانست و اضافه کرد: باید چهره شهر از وجود متکدیان غیربومی پاک شود و متکدیان بومی‌ ساماندهی شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار