مدیرمعماری و شهرسازی استان قزوین گفت: تاسیس سازمان باغستان در قزوین در راستای صیانت از باغهای سنتی و حفظ محیط زیست در کمیسیون ماده پنج تصویب شده است.
کد خبر: ۴۴۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 13 June 2017
محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه تاسیس سازمان باغستان های سنتی قزوین به پیشنهاد این اداره کل در کمیسیون ماده ۵ صورت گرفت، گفت: توجه ویژه به محیط زیست از طریق حفظ باغات سنتی و اراضی کشاورزی با رویکرد تعیین محدوده شهری و کاهش محدوده طرح هادی مصوب شهری جهت تخریب کمتر و حفظ محیط زیست همواره از مهمترین اولویتهای راه و شهرسازی بوده است.

اسماعیلی افزود: کیفیت بخشی به زندگی شهروندان و حقوق شهروندی به طور مستمر در جلسات کمیسیون مورد توجه قرار دارد و دستگاه هایی مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ها، کمیته سیما و منظر شهری مکلف شده اند پیشنهادهای اجرایی در خصوص سیما ومنظر شهری، ساختمان های سبز، ترویج حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و همچنین بازیافت زباله و فاضلاب شهری ارائه دهند تا اقدامات موثری در این حوزه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: جلوگیری از تجاوز صنعت به محدوده اراضی کشاورزی و زراعی از طریق تقویت شهرک های صنعتی و هدایت پروژه های صنعتی به سمت شهرک ها و جلوگیری از پراکندگی از دیگر ادامات حوزه محیط زیست است.

اسماعیلی یادآورشد: تصمیمات تهیه طرح بررسی اثربلند مرتبه سازی برآلودگی هوا در کمیسیون ماده ۵ استان گرفته شده تا کم ترین آلودگی را در بلند مرتبه سازی در شهر داشته باشیم.

اسماعیلی عنوان کرد: از دیگر تصمیمات مهم انجام شده، ممنوعیت هر گونه بارگذاری صنعتی، مسکونی و خدماتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران با توجه به دستور و مکاتبات معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست بود که در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی اسفند ماه ۹۵ مطرح و بر ضرورت توجه در توسعه و اجرای طرح ها به موضوع محیط زیست تاکید شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار