کارشناس مسئول دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان کرمانشاه از افزایش 10 تا 30 درصدی شهریه مهدکودک‌های استان خبر داد که از مهرماه اعمال می‌شود.
کد خبر: ۴۳۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 07 June 2017
به گزارش خبر گزاری تابناک به نقل از ایسنا،شهین ابراهیمی ، با اشاره به فعالیت بیش از 290 مهدکودک در استان کرمانشاه، گفت: از این تعداد 187 مهدکودک شهری و 105 مورد نیز روستایی است.

به گفته این مسئول، بیش از 21 هزار کودک از خدمات این مهدکودک‌ها بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: در این تعداد از مهدهای کودک استان 1384 مربی فعالیت دارند که 800 نفر از آنها در شهرستان کرمانشاه هستند.

ابراهیمی با اشاره به نحوه گرفتن مجوز برای فعالیت مهدهای کودک، ابراز کرد: طبق فراخون و یا تقاضای افراد و مراجعه آنها به بهزیستی شهرستان، تشکیل پرونده در دستور کار بهزیستی قرار می‌گیرد و افراد متقاضی پس از گزینش و تأیید نهایی مجوزلازم برای راه‌اندازی مهد کودک را دریافت می‌کنند.

کارشناس مسئول دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان کرمانشاه از برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی برای مربیان و مدیران مهدهای کودک استان خبر داد و گفت: امسال تاکنون 200 نفر آموزش‌های لازم با سرفصل های مختلف را فراگرفته‌اند.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز 988 نفر از مربیان و مدیران مهدهای کودک و روستایی استان آموزش های لازم را در زمینه های مختلف حقوق کودک، روانشناسی رشد همه جانبه کودک، مفاهیم قرآن، دینی، ریاضی، دستورالعمل و بخشنامه‌های سازمان، ارزشیابی مهدهای کودک، کارهای دستی، خلاقیت و .. فراگرفتند.

ابراهیمی همچنین با اشاره به میزان افزایش شهریه مهدهای کودک بر اساس میزان نرخ تورم، گفت: میزان شهریه پایه مهدهای کودک براساس درجه بندی مهدها افزایش می‌یابد.

این مسئول در پایان به اجرای طرح یک وعده غذای گرم در مناطق روستایی و حاشیه‌ای شهرها اشاره و بیان کرد: امسال نیز این طرح از مهرماه در استان اجرایی می شود. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار