مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد : در مناطق حاشیه‌ای استان علاوه بر ساخت و سازهای غیرقانونی، بالا بودن میزان فقر، بیکاری و انواع جرائم از جمله سرقت و نزاع‌های فردی و دسته جمعی آسیب‌های مختلف اجتماعی نیز در حال گسترش است.
کد خبر: ۴۳۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 07 June 2017
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که 77 هزار نفر حاشیه نشین در استان زندگی می‌کنند که از این تعداد 45 هزار نفر مربوط به شهرستان بویراحمد و مابقی نیز مربوط به شهرستان گچساران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی روز سه شنبه در نشست کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در مناطق حاشیه‌ای استان علاوه بر ساخت و سازهای غیرقانونی، بالا بودن میزان فقر، بیکاری و انواع جرائم از جمله سرقت و نزاع‌های فردی و دسته جمعی آسیب‌های مختلف اجتماعی نیز در حال گسترش است.
وی افزود که سطح سواد و مهارت‌های زندگی ساکنان مناطق حاشیه‌ای کهگیلویه و بویراحمد پایین بوده و هنجارهای دینی، قانونی و اجتماعی نیز در این مناطق چندان رعایت نمی‌شود.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مناطق حاشیه‌ای این استان فاقد امکانات اولیه بوده و زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی نیز چندان در آنها فراهم نیست.
حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد که باید برای کاهش مشکلات و معضلات موجود در مناطق حاشیه‌ای کهگیلویه و بویراحمد چاره اندیشی شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه تلاش و اقدام کنند.
وی ابراز داشت: باید در این راستا نقشه راه تهیه شده و کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان‌های هشت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد نیز فعال‌تر شود.
حجت الاسلام میرمحمدی گفت که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در این استان دارای برنامه مدون بوده و راهکارهای مناسب ارائه دهند.
وی اظهار داشت: ساخت مکان‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی در مناطق حاشیه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در کاهش انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در این مناطق خواهد داشت.
فرماندار بویراحمد نیز خواستار کاربردی‌تر شدن تصمیم گیری و اجرا در زمینه کاهش معضلات موجود در مناطق حاشیه‌ای این شهرستان شد.
سید محمدکاظم نظری اظهار داشت: باید در هر کدام از نشست‌های کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی کهگیلویه و بویراحمد روی یک یا 2 موضوع خاص تمرکز شده و برای کاهش آنها راهکار عملی ارائه شود.
وی افزود که بررسی چند موضوع مختلف در این نشست‌ها کارایی و اثرگذاری لازم را ندارد.
نظری بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه نهادهای فرهنگی بویراحمد برنامه‌های مورد نظر خود در زمینه کاهش معضلات و مشکلات رایج در مناطق حاشیه‌ای این شهرستان را به استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که یکی از مشکلات مهم در مناطق حاشیه‌ای استان کمبود فضای آموزشی و نیاز به ساخت فضاهای جدید بوده و بیشترین مشکل در این زمینه نیز در مناطق مادوان سفلی و علیای شهرستان بویراحمد است.
هادی زارع پور اظهار داشت: مناطق حاشیه‌ای شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه به ترتیب نیازمند ساخت 10، سه و پنج فضای آموزشی جدید هستند.
وی افزود که اعتباری افزون بر 360 میلیارد ریال برای ساخت این تعداد فضای آموزشی جدید در مناطق حاشیه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیاز است.
زارع پور بیان کرد: سهم اعتبار مورد نیاز شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه به ترتیب 180، 90 و 90 میلیارد ریال خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار