مدیرعامل انجمن MS خراسان رضوی:
مدیرعامل انجمن MS خراسان رضوی گفت: بالغ بر 5 هزار و 200 بیمار MS در خراسان رضوی از این بیماری رنج می‌برند و از این تعداد 4هزار و 500 نفر از آن‌ها در مشهد هستند.
کد خبر: ۴۳۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 03 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،سیدسعید سیدزادگان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: انجمن MS خراسان رضوی در سال 1386 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در سال در اول دی ماه سال 1395 به عنوان یک مؤسسه مردم نهاد معرفی شد  و در حال حاضر هیئت مدیره جدید این انجمن با ترکیب 7 نفره شامل خیران، اساتید دانشگاه و نورولوژیست‌های مشهد تلاش در بهبود وضعیت بیماران MS دارد.
وی با بیان اینکه اساس کار انجمن MS خراسان رضوی برطبق اساسنامه و برپایه جنبه حمایتی از این بیماران در سطح استان برنامه‌ریزی شده است، افزود: یاری رسانی در عرصه‌های دارویی، درمانی و توانبخشی که نیازهای اساسی اعضای این انجمن است از برنامه‌های اساسی انجمن MS خراسان رضوی بوده است و در این راستا تخفیف‌هایی شامل داروها با همکاری معاونت دارو و غذای علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل انجمن MS خراسان رضوی ادامه داد: تخفیف برخی از آزمایش‌های مخصوص بیماران MS، تخفیف MRI، استفاده از امکانات ورزشی، فیزیوتراپی، روانشناسی، روانپزشکی، توانبخشی بخشی از فعالیت‌ها است که تاکنون برای اعضای این انجمن صورت گرفته است.
سیدزادگان با بیان اینکه در خراسان رضوی بالغ بر 5200 بیمار MS داریم، تصریح کرد: از این تعداد 4500 نفر از آن‌ها در مشهد هستند و جمع زیادی از این نوع بیماران به دلیل عدم توانایی مالی امکان پرداخت هزینه‌های بسیار بالای دارویی و موردنیازشان را ندارند.
وی تأکید کرد: بیماری MS یک بیماری ناشناخته است و متأسفانه درمانی هم ندارد و در حال حاضر تنها اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز این بیماری در عموم افراد به‌ویژه افراد تحت خطر انجام می‌شود.
مدیرعامل انجمن MS خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان نیاز مالی یک بیمار MS در ماه متغیر است، بیان کرد: هزینه‌های مورد نیاز هر بیمار MS متفاوت بوده و رقم ثابتی ندارد اما می‌توان گفت که حداقل نیاز مالی یک بیمار MS در امر درمان در ماه یک میلیون تومان و حداکثر نیازش 8 میلیون تومان است که به‌طور میانگین هر بیمار MS ماهانه 4 میلیون تومان جهت هزینه‌های درمانی‌ و دارویی‌اش هزینه می‌کند.
سیدزادگان گفت: برخی از بیماران MS نیازمند فیزیوتراپی، کورتون درمانی، سرم تراپی و هید روتراپی و دیگر اقدامات درمانی این بیماری و برخی دیگر از این بیماران MS نیز نیازمند درمان دارویی این بیماری هستند که به یک بهبودی نسبی می‌رسند و متأسفانه تعداد 2 هزار بیمار از کارافتاده MS در استان داریم که از این تعداد هزار نفر از آن‌ها در مشهد هستند.
وی افزود: بیماران MS از حمایت‌های بیمه‌ها به‌خصوص تأمین اجتماعی و بهزیستی محروم هستند و در این زمینه با بی‌مهری‌های زیادی مواجه می‌شوند و از مسئولان منربوطه تقاضا داریم تا که توجهی ویژه به این نوع بیماران که جزو بیماران خاص جامعه هستند داشته باشند.
مدیرعامل انجمن MS خراسان رضوی با اشاره به اینکه مرکز درمانی تخصصی جهت درمان بیماران MS در مشهد نداریم، گفت: به دنبال راه‌اندازی مرکز درمانی تخصصی جهت درمان بیماران MS در مشهد هستیم و صحبت‌هایی در رابطه با راه‌اندازی چنین مرکز درمانی‌ای شده است و طرح راه‌اندازی این مرکز در 5 ماه پیش داده شد، اما هنوز به نتیجه نرسیده است و فعلاٌ خدمات درمانی این نوع بیماران همچون MRI  و دیگر برنامه‌ها و بررسی‌های تشخیصی در بیمارستان قائم(عج) انجام می‌شود.
در این نشست نازنین خداپناهی مسئول امور مددکاری انجمن MS خراسان رضوی اظهار داشت: بیماران MS با بی‌مهری‌های زیادی از سوی مسئولان مواجه هستند و این نوع بیماران با مشکلات زیادی در زندگی مواجه هستند که حتی منجر به طلاق و آسیب‌های پس از آن می‌شود.
وی با بیان اینکه از مجموع بیماران MS تنها کمتر از 10 درصد از آن‌ها به بهبودی نسبی می‌رسند، افزود: متأسفانه این نوع بیماران در زمان برگزاری کمیسیون‌های پزشکی هم با بی‌مهری‌های زیادی همراه می‌شوند و از استفاده از امکانات و خدمات درمانی مخصوص و ویژه محروم می‌شوند.
مسئول امور مددکاری انجمن MS خراسان رضوی با بیان اینکه شرایط بیماری و نوع خدمات درمانی بیماران MS یکسان نیست، خاطرنشان کرد: برخی از بیماران MS که 10 درصد این بیماران را شامل می‌شود باید داروی خارجی مصرف کنند و داروی ایرانی برای بدنشان سازگار نیست و به‌طور مثال تنها برای یک آمپول باید مبلغ 900 هزار تومان پرداخت کنند، اما 90 درصد دیگر این نوع بیماران از داروهای ایرانی استفاده می‌کنند که از تخفیفات اعمال شده دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهدهم برخوردار می‌شوند و برخی از خدمات نیز به‌صورت رایگان برایشان ارائه می‌شود.
خداپناهی گفت: مردم خیر و نیک‌اندیش می‌توانند جهت کمک به امر درمان بیماران MS می‌توانند کمک‌های نقدی خود به شماره کارت: 5859837000150710 و یا شماره حساب: 5407247835 به نام انجمن MS خراسان رضوی نزد بانک تجارت شعبه احمدآباد مشهد واریز کنند؛ همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر با این مجموعه می‌توانند به سایت انجمن MS خراسان رضوی به آدرس اینترنتی:  www.msmashhad.com  مراجعه کنند و یا به دفتر این انجمن واقع در خیابان احمدآباد 7، قائم(عج) 12 پلاک 50 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های 05138446347، 05138331065 و 05138331066 در تماس باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار