دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان یکی‌از ضعف‌های ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را چارت تشکیلاتی دانست
کد خبر: ۴۳۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 31 May 2017
غلامرضا آقامیرزایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان یکی‌از ضعف‌های ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را چارت تشکیلاتی دانست و افزود: کمیته تحقیق و پژوهش ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به جهاد دانشگاهی لرستان واگذار شده که عملکرد مطلوب آن باعث شده است استان لرستان از لحاظ پژوهش بین استان‌های برتر کشور قرار گیرد.

آقامیرزایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان که امروز چهارشنبه، دهم خردادماه برگزار شد، گفت: یکی‌از ضعف‌های ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چارت تشکیلاتی است.

وی ادامه داد: فرمانداران، فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی و ارتش و ۲۰ نفر از مدیران دستگاه‌های استانی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند.

آقامیرزایی با اشاره به این‌که ریاست کمیته‌ی تخصصی درمان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برعهده رئیس دانشگاه علوم پزشکی است، تصریح کرد: کمیته حقوقی این ستاد به ریاست دادستان استان، کمیته‌ی تحقیق و پژوهش به ریاست معاونین دانشگاه‌های استان تشکیل می‌شود این در حالی‌است که کمیته تحقیق و پژوهش ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به جهاد دانشگاهی لرستان واگذار شده که عملکرد مطلوب آن باعث شده است استان لرستان از لحاظ پژوهش بین استان‌های برتر کشور قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سال ۹۴ بیش‌از ۲۰ هزار از نفر از معلمان آموزش و پرورش دوره ضمن خدمت پیشگیری از مواد مخدر را طی کردند.

وی یکی‌از مهمترین وظایف شهرداری را پاکسازی شهر از معتادین متجاهر دانست و گفت: معتادین متجاهر معتادانی هستند که اعتیادشان را در ملاءعام آشکار می‌کنند.

آقامیرزایی تصریح کرد: یکی‌از مهمترین حوزه‌های کاری ستاد هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر کمیته درمان است این در حالی‌است که هزینه درمان بسیار بالا است و در سطح کشور به یک چالش تبدیل شده است.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: در حال حاضر در حوزه درمان و در کل شهرستان‌ها به تعداد کافی مراکز ارائه خدمت داریم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۵ مرکز تحت عنوان مراکز درمانی هشت‌گانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان لرستان فعالیت می‌کنند.

سجاد بابایی، منتخب مردم خرم‌آباد در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا نیز در این جلسه گفت: از لحاظ جغرافیایی عمده توزیع‌کنندگان مواد مخدر در مناطق حاشیه‌نشین هستند.

وی ادامه داد: مناطق حاشیه‌ای کمترین خدمات شهری را دارند این در حالی‌است که برای بالا بردن سطح فرهنگ مردم و پیشگیری از مواد مخدر باید کارهای پژوهشی و پژوهش‌محوری انجام شود.

بابایی تصریح کرد: عواقب اعتیاد به مواد مخدر برای اکثریت جامعه ملموس است اما با این حال عده‌ای به‌سمت مواد مخدر می‌روند.

وی پژوهش و کارهای پژوهشی را برای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از مواد مخدر ضروری دانست و تصریح کرد: باید خدمات شهری در مناطق حاشیه‌نشین بیشتر شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار