استاندار تهران به معاون عمرانی دستوراز تصویب طرح ساماندهی مرتضی گردخبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 30 May 2017
 در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران توسعه امامزاده داوود(ع) مورد بحث قرار گرفت که استاندار تهران دستور پیگیری داد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام محمد زاده مدیرکل اوقاف تهران گفت: مسیر برگشت امامزاده مشکل داریم و استاندار به فرهادی فرماندار تهران گفت که مسیر جدید ایجاد کنید. عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: جاده را داریم و باید تکمیل شود.

استاندار تهران دستور داد جلسه ای با حضور مدیرکل اوقاف و فرماندار تهران و معاون عمرانی استانداری در دفتر نعمت الله ترکی رییس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده و کار عملیاتی شود.

کریمی معاون عمرانی استاندار تهران هم گفت: این منطقه باید زیارتی و گردشگری شود و اجازه می خواهیم برخی زمین های منابع ملی وارد کار شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران  هم در این جلسه گفت: بودجه عمرانی استان تهران در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ حدود ۳ برابر شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران افزود: همچنین در بودجه جاری کشور حقوق کارمندان رسمی دولت نسبت به سال ۹۲ بیش از ۲ برابر شده که در حوزه قوه قضاییه و فرهنگیان هم این رشد دیده می شود.

وی گفت: برخی مدیران سوال می کنند درآمد دولت کجا رفته که امار ها نشان می دهد این افزایش به مردم بازگشته است. بودجه جاری استان تهران نسبت به سال ۹۲ میزان ۶۹ درصد افزایش یافته است و از ۳۷۰ میلیارد به ۵۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

ترکی اظهار کرد: در سال ۹۵ حدود ۵ هزار میلیارد تومان در بخش توسعه آب منطقه ای تهران هزینه شده است.

وی افزود: کل بودجه استان تهران ۴ هزار میلیارد تومان است اما فقط شهرداری تهران به تنهایی ۴ هزار میلیارد تومان پول از دولت گرفته است.

 همچنین حسین هاشمی در حاشیه دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در سال ۱۳۹۶ در جمع خبرنگاران گفت: هیات اجرایی و نظارت درخصوص نتیجه انتخابات زمانی که تفاهم می‌کنند به معنی تایید نتیجه انتخابات است. با توجه به گزارش تخلفاتی که در هیات‌های قانونی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً نتایج اعلام شده، انتخابات در شهر تهران تایید شد؛ البته اگر شکایت دیگری وجود داشته باشد هیات نظارت مرکزی مورد بررسی قرار خواهد داد.
وی افزود: سایر شهرستان‌ها نتایج تایید شده اعلام می‌شود البته گزارشاتی مبنی بر خرید رأی در چند شهرستان داده شده بود که دستور دادم دقیقا بررسی و مر قانون برای آنها اجرا شود.

استاندار تهران درخصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران نیز گفت: تاکنون گزارشی از ابتلا به این بیماری در سطح استان داده نشده است البته با توجه به اینکه این بیماری از گوشت قرمز آلوده آغاز می‌شود اعلام کرده‌ایم که با حساسیت این موضوع در سطح استان رصد شود.

هاشمی همچنین درخصوص مصوبات دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران اظهار کرد: در این جلسه بودجه استان تهران مورد بررسی قرار گرفت که بودجه اعتبارات ملی استان تهران ۱۸۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است و همچنین اعتبارات ملی استانی ۲۴۷ میلیارد تومان مقرر شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تهران نیز ۳۳۵ میلیارد تومان  و جمع کل اعتبارات هزینه‌ای استان تهران ۵۴۰ میلیارد تومان است.
استاندار تهران جمع کل اعتبارات استان تهران را شامل بخش عمرانی و هزینه‌ای  و ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای سال ۹۶ عنوان کرد و افزود: اعتبارات تخصیص داده شده به استان تهران هشت درصد درآمد این استان به خزانه واریز شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تصویب طرح ساماندهی مرتضی‌گرد در این جلسه اشاره کرد و افزود: مراحل قانونی طرح ساماندهی مرتضی‌گرد پس از تصویب در این جلسه پیگیری خواهد شد. همچنین طرح ساماندهی منطقه اسکاره و امامزاده داود نیز به تصویب رسید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار