دکتر جلیل در سال 63-62 همزمان با خدمت در سازمان جهاد سازندگی در کنکور اعزام به خارج شرکت کرد و در رشته پزشکی قبول شد و حدود یک سال را در کشور رومانی (بخارست) در رشته پزشکی به همراهی تعدادی از دانشجویان کشور تحصیل نمود.
کد خبر: ۴۳۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 29 May 2017
به نقل از کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد شهید دکتر قربانعلی جلیل در سال 63-62 همزمان با خدمت در سازمان جهاد سازندگی در کنکور اعزام به خارج شرکت کرده و در رشته پزشکی قبول گردید و حدود یک سال را در کشور رومانی (بخارست) در رشته پزشکی به همراهی تعدادی از دانشجویان کشور تحصیل کرد.

**شهید دکتر قربانعلی جلیل در سال 1340 هجری شمسی مطابق با سال 1377 قمری در ماه مبارک صفر در خانواده‌ای اصیل و مسلمان و شیعه مذهب در دامن کوهستان‌های شامخ استوار و پهن دشتهای سرسبز و خرم و دلیرپرور عشایر جلیل چشم به جهان گشود.

**دوران کودکی و نوجوانی را همزمان با قیامها و مبارزات خونین سالهای 41 و 42 سپری نمود و روحیه جوانمردی، شجاعت، فداکاری و ایثار را از نامداران جد و تبارش به ارث داشت.

**تحصیلات ابتدایی را در کنار خانواده و نزد برادرش به پایان رساند و سپس برای ادامه تحصیلات راهنمایی به شهرستان ممسنی(فهلیان) عزیمت نمود و با موفقیت تمام این دوران را پشت سر گذاشت. در این دوران بود که نشانه‌های بزرگی و معرفت، شجاعت، شهامت، جوانمردی، فداکاری، سخاوت، اخلاق نیکو، تواضع و فروتنی در گل وجودش دمیدن گرفت، به طوری که همگان زبان به تحسین وی می‌گشودند.

**تحصیلات دبیرستانی را در شهرستان گچساران و بخش باشت که در آن موقع از نظر علمی و فرهنگی زبانزد بود به اتمام رسانید و این دوران مصادف بود با اوجگیری مبارزات مردم و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشورمان که شهید دکتر جلیل نقش بسزایی در این راستا داشت.

**از جمله طراحان و عاملان و پیشروان راهپیمایی‌ها و همچنین تشکلهای اسلامی … بودند در سال 1359 یعنی پس از پایان تحصیلات نظری همزمان با شروع جنگ تحمیلی به خدمت مقدس سربازی اعزام شدند و تمام دوران خدمت سربازی را در مناطق غرب و جنوب به دفاع از اسلام و کشور اسلامی به طور شبانه روزی در حملات و جنگهای متعددی از جمله فتح خرمشهر و عملیاتهای مناطق غرب شرکت فعال داشته و چه رشادتها و ایثارگری‌هایی از خود نشان داد.

**بارها مایه تضمین حیات رزمندگان و همسنگران خود در مقابل دشمن شده که این مسئله از چشم هیچ یک از دوستان و همسنگران وی پوشیده نیست و بارها فرماندهان نظامی را با حرکت برق آسا و دشمن شکن خود به حیرت افکنده و به تحسین واداشت.

**پس از اتمام دوران سربازی در سالهای 61 و 62 به مدت دو سال در جهاد سازندگی استان مشغول فعالیتهای خدماتی و عمرانی و خدمت به مردم محروم شد و چندین بار از طرف جهاد سازندگی داوطلبانه به جبهه‌های جنگ اعزام شد.

**در آخرین اعزام در سال 1362 در لشکر 19 فجر به عنوان فرمانده واحد تخریب مشغول مبارزه و رزم با کافران بعثی شد و در نهایت در تاریخ 18/10/62 مجروح گردید و به بیمارستان قائم اندیمشک اعزام و قریب دو هفته بستری و پس از مداوای ممکن مرخص شد و چون وضعیت مجروحیت ایشان طوری بود که حضورش در جبهه ناممکن بود به شهرستان برگشت و در حالی که از شدت مجروحیت نگران بود و نیاز به استراحت مستمر داشت در سنگر جهاد سازندگی مشغول به انجام وظیفه مجدد شد.

**در سال 63-62 همزمان با خدمت در سازمان جهاد سازندگی در کنکور اعزام به خارج شرکت کرد و در رشته پزشکی قبول شد و حدود یک سال را در کشور رومانی (بخارست) در رشته پزشکی به همراهی تعدادی از دانشجویان کشور تحصیل نمود.

**پس از یکسال تحصیل در آن کشور با پیشنهاد دانشجویان از جمله خود شهید دکتر جلیل (بعلت نامساعد بودن موقعیت آن کشور با کشور اسلامی ایران) به کشور ایران برگشتند.

** چند سال باقی مانده تحصیل را در دانشگاه شیراز ادامه دادند و در سال 73 که سال آخر تحصیل ایشان بود به دنبال صبر و تحمل بر دوران مداوم مجروحیت خویش نهایتاً پس از حدود شش ماه بستری مستمر در بیمارستان نمازی شیراز در تاریخ 6/3/73 به لقاء حق تعالی شتافت و به خیل شهیدان جنگ تحمیلی پیوست.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار