عضو شورای شهر شیراز با اشاره به ساخت تصفیه‌خانه شماره ۲ این شهر گفت: این پروژه نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت داشته و کمبود نقدینگی عامل کند شدن فرایند تکمیل این پروژه است.
کد خبر: ۴۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 02 June 2015

تابناک فارس:کمال پاک‌فطرت، با اشاره به نیاز این شهر به دو تصفیه‌خانه اظهار داشت: تصفیه‌خانه شماره یک در وزیرآباد واقع شده که 50 درصد فاضلاب شهری به آن سرازیر می‌شود و تصفیه‌خانه شماره 2 نیز در سلطان‌آباد واقع شده که به علت کمبود نقدینگی تنها 70 درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به کمبود آب در شهر شیراز گفت: استفاده از پسآب این تصفیه‌خانه برای مصارف غیرآشامیدنی مانند کشاورزی با توجه به شرایط کمبود آب می‌تواند بسیار موثر باشد.

عضو شورای شهر شیراز افزود: اصرار شورای شهر برای تکمیل این تصفیه‌خانه برای استفاده بهینه از پسآب آن است و با توجه به شرایط کنونی استفاده از پساب این تصفیه‌خانه امری ضروری به نظر می‌رسد.

پاک‌فطرت درباره ورود شهرداری برای تکمیل این تصفیه‌خانه خاطرنشان کرد: شهرداری براساس قانون نمی‌تواند به پروژه‌های دولتی وارد شود اما از راه‌های مختلف می‌تواند در تسریع این پروژه تاثیرگذار باشد.

دی ماه سال گذشته مدیر شرکت آبفای شیراز با حضور در جلسه شورای این شهر تکمیل این تصفیه‌خانه را منوط به تامین 112 میلیارد تومان اعتبار دانست.

اهمیت این تصفیه‌خانه بیش از آنچه پاک‌فطرت درباره استفاده از پسآب و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی می‌گوید از افزایش آلودگی آب و خاک نیز جلوگیری می‌کند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل سابق محیط زیست استان فارس، فروردین ماه امسال در نشست خبری درباره لزوم و اهمیت ساخت و تکمیل این تصفیه‌خانه گفته بود در شهر شیراز فقط برای 400 هزار نفر تصفیه‌خانه فاضلاب وجود دارد و مابقی منابع آب و خاک را آلوده می‌کند.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار