مدیر کل سیاسی وزارت کشور:
مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: مکانیزم انتخابات طوری طراحی شده که تخلف در آن نزدیک به صفر است.
کد خبر: ۴۲۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 14 May 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از مهر، محمد امین رضازاده عصر شنبه در نشست هم اندیشی احزاب و تشکل‌های سیاسی خراسان رضوی با موضوع نشاط سیاسی، مشارکت حداکثری با اشاره به اینکه انتخابات بهار احزاب است اظهار کرد: مشارکت حداکثری درانتخابات در همه نظام‌های سیاسی اهمیت دارد و قدرت یک کشور منحصرا به قدرت سخت و تجهیزات نظامی و نیروهای مسلح خلاصه نمی‌شود، بلکه با قدرت نرم نشان داده می‌شود که حضور مردم در سرنوشت کشورشان دخیل است.

وی افزود: کشورها برای ارتقای امنیت ملی نیازمند مشارکت بالای شهروندان هستند و از اعتماد، نظام سیاسی به‌وجود می‌آید و سرمایه اجتماعی کشورها ایجاد کننده اعتماد و مشارکت آن کشور است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور ابراز کرد: رهبر انقلاب اسلامی حساسیت این موضوع را بارها تاکید کرده‌اند و در کشور ما نظام مدل سیاسی منحصر به فردی حکم‌فرماست که احکام اسلام و رای مردم در آن دخیل است.

وی با اشاره به اینکه بناست در چشم انداز ۱۴۰۴ به الگوی منطقه تبدیل شویم، عنوان کرد: اقتضاعات و التزاماتی دراین باره لازم است که یک نمونه آن در نظر گرفتن حقوق شهروندی و احکام دینی و اسلامی است و برای الگو شدن نیازمند این هستیم که اثبات کنیم جمهوری اسلامی به این موارد پاسخ می‌دهد.

رضازاده ابراز کرد: در کشور ۳۴ دوره انتخابات برگزار کردیم و میانگین مشارکت ۶۷/۷ درصد بوده است و این آمار در آمریکا ۵۷ روسیه ۶۵ و ترکیه ۷۵ درصد است.

وی ادامه داد: به لحاظ مشارکت و حضور جز کشورهایی هستیم که در منطقه در سطح خوبی قرار داریم و به مردم نمره قبولی تعلق می‌گیرد که همیشه شرایط خاص بین المللی را درک کرده‌اند و به عنوان قدرت در متطقه محسوب می‌شویم.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برگزاری انتخابات را بر عهده دارند، تاکید کرد: مکانیزم انتخابات ما طوری است که اجازه تخلف در آن نزدیک به صفر است. انتخابات به دست معتمدین مردم است. هیئت بازرسی نظارت کامل دارد و نماینده کاندیدا تا پایان شمارش آرا می‌توانند در پای صندوق حضور داشته باشند. 

وی اظهار کرد: تهدیداتی وجود دارد که ممکن است شرکت و فرصت در  انتخابات را از بعضی افراد بگیرد که سیاه نمایی یک دلیل آن است ولی شرکت نکردن در انتخابات لزوما دلیل بی توجه بودن به نظام و سرنوشت شان نیست، همچنین تشکیک در عملکرد نظام در انتخابات تاثیر منفی می‌گذارد. 

رضازاده تاکید کرد: انتخابات ما دقیق و بدون شبهه است و تمامی شش نفر واجد شرایط بوده‌اند که اکنون انتخاب شده‌اند و انتخاب فرد اصلح به عهده مردم است‌.

وی با بیان اینکه تعامل مثبت باید بین مسولان باشد و مردم از مسولان انتظار دعوا و درگیری ندارند زیرا منجر به کاهش شرکت آن‌ها می‌شود، تصریح کرد: از ویژگی‌های خوب این انتخابات این است که قهری در آن وجود ندارد بلکه کاندیدا با تمام قوت و قدرت می‌خواهند باهم رقابت کنند و یک فضای سیاسی رقابتی و مشارکتی پرباری وجود دارد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب چهار اصل انتخابات سالم، امن، رقابتی و با مشارکت حداکثری را تاکید کرده‌اند و تنوع قومی، مذهبی و سیاسی که در این دوره مطرح است و این‌ها سرمایه ملی تلقی می‌شوند.

وی ادامه داد: گرچه فضای حقیقی انتخابات سرد بوده ولی فضای مجازی گرم است و درک مردم از شرایط بین اللملی و منطقه‌ای کشور افزایش یافته است. رقابت دو جریان اصلی در جریان است و نگران جبهه گیری هستیم اما از طرفی این دو جناح باعث می‌شود حدود ۷۰ درصد و ۴۰ میلیون نفر در انتخابات این دوره شرکت کنند. 

رضازاده با اشاره به حضور ۲۹ هزار نفر در شوراهای شهر و روستا بیان کرد: حضور بالای کاندیداها در شورای شهر و روستا در شوراها بدان معناست که نخبگان کشور آماده خدمت هستند و این سرمایه ملی است و منجر به افزایش قدرت نرم می‌شود. 

همچنین در ادامه این جلسه سید مسعود محولاتی مدیر کل امور سیاسی و انتخاباتی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در آستانه دو انتخاب بزرگ و سرنوشت ساز هستیم که باید بر طبق منویات مقام معظم رهبری پیش رویم و حضور همه جانبه مردم را در پای صندوق‌های رای داشته باشیم تا بتوانیم مجددا اقتدار نظام و کشور را به رخ بیگانگان بکشیم‌.

وی با تاکید به اینکه تبادل‌نظر با احزاب و تشکل‌ها الزامی است، افزود: ستاد انتخابات استان برنامه‌های خوبی را اجرا کرده و درجهت مشارکت حداکثری جلسات مختلفی برگزار شده که جلسه با فرهنگیان، اصناف، ورزشکاران و ... از جمله آن شمرده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار