رییس پلیس ترافیک شهری نسبت به درصد بالای مرگ و میر موتورسواران در پی تصادفات رانندگی هشدار داد.
کد خبر: ۴۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 01 June 2015
به گزارش ایسنا، علیرضا جهانگیری در کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی که ظهر امروز در مقر مرکزی پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرک آزمایش برگزار شد، افزود: در سال گذشته 16 هزار و 872 تن در پی حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد 3867 تن یعنی عددی معادل بیش از 22 درصد کشته شدگان را موتورسواران شامل می‌شوند که این زنگ خطر جدی برای ایمنی موتورسواران در معابر است.

وی ادامه داد:‌ از این تعداد 1485 تن نیز در شهرها و 2256 تن نیز در بیرون شهرها جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد 447 تن در معابر روستایی و مابقی در معابر جاده‌ای کشته شده‌اند.

به گفته وی، موضوع موتورسواران و ایمنی آن‌ها امری است که مغفول مانده و متاسفانه توجهی به آن نشده است.

جهانگیری در ادامه به سفر زائران به مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده است که در روز سه‌شنبه بیش از 2 میلیون مسافر و زائر در مسجد مقدس جمکران حضور داشته باشند که در این خصوص 11 پارکینگ برای استقرار خودروی زائران و مسافران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از شهروندان قمی درخواست می‌کنیم که از وسایل نقلیه عمومی برای حمل و نقل و جابه‌جایی استفاده کنند، گفت: از صبح فردا محدودیت‌های ترافیکی نیز در این خصوص اعمال خواهد شد و برابر آخرین اطلاعات و اخبار ما نیز تمامی عوامل انتظامی و راهور در استان قم به منظور خدمت رسانی به زائران در آماده‌باش حضور دارند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار