مدیر کل استاندارد کرمانشاه گفت: انجمن آزمايشگاه هاي همکار آزمون و كاليبراسيون استان کرمانشاه با برگزاری مجمعی در اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان کرمانشاه، تاسیس و هیات مدیره دوره نخست آن انتخاب شدند.
کد خبر: ۴۲۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 11 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد کرمانشاه،محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظورساماندهی، ایجاد هم افزایی، ارتقای کیفیت، همراهی در رفع موانع و مشکلات و نظارت بیشتر بر عملکرد آزمایشگاه های تحت پوشش تایید صلاحیت شده استانی و به استناد ماده 5 قانون اتاق بازرگانی ایران اولین مجمع عمومی "انجمن استانی آزمایشگاه های همکار آزمون و کالیبراسیون" در محل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تشکیل گردید.

نیازی در ارتباط با وظایف و اهداف این انجمن گفت: همکاری و مشارکت با اداره کل استاندارد استان در خصوص صدور مجوز آزمایشگاه های جدید، تمدید و افزایش دامنه فعالیت آزمایشگاه ها در استان، پیش ممیزی و ممیزی به منظور تایید صلاحیت ، نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‌ها و همکاری با سازمان ملی استاندارد در خصوص محاسبه و تعیین تعرفه  خدمات آزمایشگاهی از جمله وظایف این انجمن می باشد.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه در ادامه افزود: اداره کل استاندارد استان کرمانشاه در راستای اصل 44 قانون اساسی جهت واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی اقدام به واگذاری بخشی از امور نموده است و تا کنون 34 آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده تحت پوشش این اداره کل، در حوزه های غذایی و میکروبی ، مکانیک و فلزشناسی ، برق و الکترونیک ، خودرو و نیرو محرکه ، شیمی و پتروشیمی ، کالیبراسیون و اندازه شناسی ، سلولزی و بسته بندی ، نساجی ، ساختمانی ، برچسب انرژی و سموم و ... با اشتغالزایی مستقیم بیش از 80 نفر در حال فعالیت می باشند.

نیازی در پایان با اشاره به اینکه مدت اعتبار گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار یک ساله است خاطر نشان نمود: آزمایشگاه‌های همکار استاندارد به‌عنوان همکار رسمی سازمان ملی استاندارد ایران موظف است طبق دستورالعمل‌ها و روش های اجرایی موجود که توسط این سازمان به آن‌ها ابلاغ می شود، نسبت به انجام آزمون کالاهای ارسالی مشمول استاندارد اجباری مربوط به نمونه های اخذشده از واحدهای تولیدی و یا طرح کنترل بازار اقدام نمایند که در صورت عدم همکاری و تخلف این آزمایشگاه ها،  نسبت به  تعلیق و یا ابطال آنها اقدام خواهد شد.

گفتنی است در نشست مذکور پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص اساسنامه انجمن آزمایشگاه های همکار آزمون و کالیبراسیون استان کرمانشاه، این اساسنامه به رای گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب اعضا رسید و افراد هیات رئیسه، ناظر و نماینده انجمن آزمایشگاه های همکار استان در انجمن ملی آزمایشگاه های همکار کشور با رای اعضا انتخاب شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار