کد خبر: ۴۲۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 10 May 2017
به گزارش تابناک یزد،حمید رضا قمی فعال اجتماعی طی یاداشتی نوشت:اگرچه حساسیت جامعه در قبال محیط زیست شهر یزد بالا رفته اما عدم توجه به مسئولیت اجتماعی، تخریب محیط زیست  و آلودگی های زیست محیطی زیادی را در این شهر رقم زده است.روزی نیست که از این حرف و صحبت ها بحث و تبادل نظری نباشد اما باید قبول کردکه دراین کهن شهر یزد باید آلودگی های فزاینده ای مواجه است و باید برای آن چاره اندیشی جدی صورت گیرد.
به گفته وی طی سالهای اخیرتحولات و پیشنهادات زیادی از سوی سازمانهای مردم نهاد برای رفع کاهش آلودگی شهر یزدصورت گرفت اما مدیریت شهری کمک شایانی در این خصوص از خود انجام نداد . این امر نیازمند تفکری جدید برای رفع این معضل در نهادی همچون،شورای شهر است.
وی افزود:البته ناگفته نماند که محدودیتهای جدی در جانمایی صنایع آلاینده درمناطق حساس استان ایجاد و جانمایی صنایع پرآبخواه و آلاینده در محورهای حساس استان متوقف و احداث صنایع کم آبخواه و دارای تکنولوژی های بالا در دستور کار استان قرار گرفت ولی به هر روی به نظر می رسد باید با توجه به ایده ها و پیشنهادات تشکل های غیر دولتی که در این حوزه فعالیت می کنند بیش از گذشته صورت گیرد و اهمیت دوچندانی به آن داد.
وی معتقد است:باید سعی کرد معضلات زیست محیطی یزد در وجود تک تک افراد ساکن شهر یزد با پیگیری و همکاری جدید اعضای شورای شهر ایجادگردد تا اهمیت افزایش مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست پررنگ تر از گذشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار