کد خبر: ۴۲۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 08 May 2017

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید بازنگری جدی در بازارچه های مرزی برای سهولت وادرات و صادرات صورت گرفته شود.  

به گزارش ایسنا علی اوسط هاشمی در جلسه کارگروه توسعه و صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان سیستان و بلوچستان گفت: استشهاد موردی مسئولین نمی تواند به تنهای باعث انسداد مرز شود و فعالیت های اقتصادی مرزی را مسدود کند.

استاندار تاکید کرد: هرگونه خسارتی که در خصوص انسداد بی جا در بازارچه ها و گمرک در مرزهای استان توسط مسئولین اتفاق بیفتد باید مسئول آن بازارچه هزینه خسارت انسداد مرز را بپردازد و پاسخگو باشد.

وی در ادامه گفت: مردم بازیچه ما نیستند و هیچ یک از دستگاه های اجرای حق انسداد مرز را نخواهند داشت و تصمیم های درباره انسداد مرز توسط شخص استاندار با هماهنگی باید صورت بگیرد. 

هاشمی در ادامه تصریح کرد: راه اندازی یک بازارچه مرزی کار بسیار دشواری است که ما بخواهیم آن را به راحتی ببندیم و وقت مردم را در این زمینه به بازی بگیریم و باعث خسارت به مردم و تجاری که دنبال رونق بخشیدن به اقتصاد و تولید وصادرات هست بزنیم. 

استاندار اظهار کرد: باید کار و فعالیت ها را در زمینه مبادلات مرزی در استان روان کرد تاصادرات و واردات به راحتی انجام شود. 

هاشمی گفت: در بازدید سرزده از گمرک میلک شاهد این موضوع بودیم که صدور ویزا برای شهروندان افغانستانی در کشورشان بسیار ساده و به سهولت صورت می گرفت اما ما در کشور خودمان صدور ویزا را به سختی انجام می دهیم و در این زمینه بسیار سخت گیرانه عمل می کنیم. 

وی در ادامه گفت: هوشمندی باید از ویژگی های یک مدیر باشد و در این زمینه اگر اتفاقی در مرز اتفاق افتاد و مشکلی در مرز به وجود آمد باید سریعا به من اطلاع دهید تا برای ان مشمل چاره ای اندیشه شود تا خسارتی به مرز و صادرات و واردات وارد نشود. 

هاشمی در ادامه گفت: باید رویکردهای ما در بحث صادرات و واردات استان مشخص بشود تا با برنامه جلو برویم و به توسعه اقتصادی استان کمک کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: با ورود هیئت پاکستانی در 25اردیبهشت و افتتاح دو پایانه ظرفیت پایانه های ما به دو برابر می رسد که باید متناسب با ان واردات و صادرات خود را گسترش دهیم. 

استاندار در ادامه گفت: باید وضع سوخت گیری را در پایانه های مرزی به شکلی صحیح در اوریم تا مشکلی برای رانندگان در بحث سوخت گیری پیش نیاید و اگر تقاضا برای سوخت بیش از ظرفیت از جایگاه انجاست باید جایگاه های سوخت تقویت بشود و جایگاه های جدیدی احداث شود.

وی در نهایت گفت باید ضعف ها را درمرز گمرک استان شناسای کنیم و در جهت مرتفع شدن ان بکوشیم و کم و کاستی ها را در این پایانه ها حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار