معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ورود به مسائل فرهنگی جامعه و فرهنگسازی در زمینه های مختلف با رفتارهای خشن امکان پذیر نیست و به نتایج مطلوب منجر نمی شود.
کد خبر: ۴۱۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵ 06 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: هادی پژوهش جهرمی شنبه در همایش رابطان اجتماعی اداره های دولتی و سازمان های مردم نهاد با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شیراز افزود: مسائل فرهنگی باید با گفتمان نرم و اثرگذار به مخاطب منتقل شود، نیازهای جامعه نیز دیده شود و سپس آنچه مشروع است در اختیار مردم قرار گیرد.
وی، داشتن باور را لازمه عملیاتی شدن اهداف و برنامه ها دانست و ادامه داد: اگر فردی دانش انجام کاری را داشته باشد اما به انجام و تحقق آن باور نداشته باشد هیچگاه نمی تواند ظرفیت و توان خود را عملیاتی کند.
پژوهش جهرمی درباره عوامل موثر در بی توجهی برخی نسبت به مساله حجاب و رعایت نکردن آن نیز گفت: از دلایل این مساله می توان به تلاش فرد برای جلب توجه و کسب موقعیت در جامعه، جلوه گری، فقر فرهنگ دینی، عقده گشایی، غرب زدگی و تاثیرپذیری از فرهنگ غربی از طریق شبکه های ماهواره ای و اجتماعی و مدگرایی و تقلید اشاره کرد.
وی، عملکرد ضعیف دستگاههای فرهنگی را از دیگر دلایل بروز برخی ناهنجاری ها از جمله بدحجابی در جامعه دانست و افزود: دستگاه های فرهنگی که تعدادشان در کشور کم هم نیست باید بگویند که برنامه ها و اقدامات آنها در این حوزه ها چه خروجی داشته است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس نیز در این آیین گفت: موفقیت های پلیس در جامعه مدیون مشارکت و همکاری مردم است و اگر این همکاری نبود دستیابی به برخی اهداف نیز غیر ممکن می شد.
سرهنگ محمد محمدی، نقش آموزش در ارتقای فرهنگ قانون پذیری افراد را غیرقابل انکار دانست و افزود: ارائه آموزش های لازم به افراد در خصوص مزیت های قانونمدار بودن در جامعه، آنها را تشویق به قانونمدار بودن کرده و باعث می شود که همه نسبت به توجه به قانون احساس مسئولیت کنند.
وی ادامه داد: البته همواره افرادی در جامعه وجود دارند که قانون گریز هستند که در خصوص این افراد نیز باید مجازات های بازدارنده و سلبی در نظر گرفته شود و بر اجرای آن نیز نظارت دقیق صورت گیرد.
سرهنگ محمدی، نقش رسانه ها را در این زمینه نقشی کلیدی دانست و تصریح کرد: رسانه ها همواره در تغییر افکار عمومی جامعه و نهادینه کردن فرهنگ قانون پذیری و احترام به قانون تاثیر بسیاری داشته و دارند.
وی درباره اقدام های معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فارس در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نیز گفت: در این خصوص جلسه ها و برنامه های متعددی برگزار شده که از جمله می توان به برپایی 146 نمایشگاه با موضوع حجاب و پیشگیری اجتماعی از جرائم در این حوزه در سال 95 اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار