باتوجه به سخنان شهردار در اختتامیه ی هفته ی نکوداشت یاسوج
محمد علی جاوید در این همایش به نکاتی اشاره کرد که از سخت بودن مدیریت در شهرداریی مانند یاسوج که نسبت به دیگر شهرداری های استان منابع درآمدی متعدد و متنوعی دارد ، حکایت داشت.
کد خبر: ۴۱۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶ 05 May 2017
اختتامیه نخستین هفته ی نکوداشت یاسوج با حضور مردم و برخی چهره های فرهنگی ، اجتماعی کشوری برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در آخرین روز از نخستین هفته ی نکوداشت یاسوج ، شهردار یاسوج به ایراد سخن پرداخت و جزئیاتی از فعالیت ها و عملکرد ، دستگاه تحت مدیریت خود را بیان کرد.
محمد علی جاوید در این همایش به نکاتی اشاره کرد که از سخت بودن مدیریت در شهرداریی مانند یاسوج که نسبت به دیگر شهرداری های استان منابع درآمدی متعدد و متنوعی دارد ، حکایت داشت.
شهردار یاسوج به میزان درآمد و هزینه های شهرداری یاسوج اشاره کرد و گفت : درآمد ما سالانه حدود یک میلیارد تومان است و هزینه هایمان تقریبا 2 میلیارد و 400 هزار تومان! این در حالی است که این یک میلیارد فقط صرف هزینه حقوق پرسنل می شود.
 
اگر امورات شهرداری یاسوج اینگونه می گذرد! دیگر شهرداری ها چه وضعی دارند؟ + تصاویر 
 
جاوید در خصوص عملکرد شهرداری یاسوج گفت : تاکنون 40 هکتار فضای سبز و پارک ایجاد کرده ایم و برنامه داریم 70 هکتار دیگر در قالب پارک های محله و دیگر موارد اجرا کنیم ضمن اینکه 100 هزار متر مربع هم پیاده روسازی انجام داده ایم.
منبع مالی این هزینه ها از کجاست؟
با توجه به این آمار و ارقام که شهردار یاسوج ارائه داد برای مردم این سئوال پیش می آید که شهرداری چگونه با درآمد 1 میلیاردی ، هزینه های 2 میلیارد و 400 هزاری را تامین می کند؟
جاوید در ادامه سخنانش خود همین سئوال را مطرح می کند و در پاسخ گفت: از یک غفلت قانونی که در گذشته‌ها انجام می‌شد و دیگران یا ندانستند یا نتوانستند! ، استفاده کردیم و اندوخته‌های قبلی را وصول کردیم اما در آینده شاید دیگر چنین فرصتی وجود نداشته باشد و شهر با مشکل روبرو خواهد شد.
 
 اگر امورات شهرداری یاسوج اینگونه می گذرد! دیگر شهرداری ها چه وضعی دارند؟ + تصاویر
 
جاوید در ادامه به پرداخت نشدن ، مطالبات شهرداری توسط دستگاهها اشاره کرد و گفت : عوارض مربوط به پسماند را تاکنون هیچ دستگاهی نپرداخته است ، عوارضات نوسازی را هم هیچ دستگاهی نمی پردازد آن وقت که مطالبه ی حق و حقوقمان را می کنیم ما را متهم به چالشی برخورد کردن، می کنند! شما به ما بگویید چگونه مطالبات خود را دریافت کنیم؟
عدم توجه به مدیریت واحد شهری
شهردار یاسوج به عدم وجود مدیریت واحد در شهر به عنوان یکی از مهمترین معضلات شهر اشاره کرد و گفت : متاسفانه مدیریت شهری در یاسوج جزیره ایست ! هر اداره برای خودش کار می کند،آب و فاضلاب ، اداره برق، مخابرات و دیگر دستگاه های خدمات رسان ، هر کدام برای خودش و بدون هماهنگی کار و کنده کاری در شهر می کند ! در حالی که در کشورهای پیشرفته اینگونه نیست و مدیریت شهر واحد است.
دکتر جاوید در ادامه گفت : چرا با وجود اینکه همه ی خدمات را برای شهروندان انجام می دهیم ، اما چشم دیدن ما ندارند؟ چون شهروندان را به درجه 1 و 2 تقسیم کردیم ! چون که مسائل قومیت را در خدمات رسانی به مناطق لحاظ کردیم ! چون برای یکی در پرداخت عوارضات ، تخفیف زیاد دادیم و برای دیگری تا ریال آخر را وصول کردیم!
 
 اگر امورات شهرداری یاسوج اینگونه می گذرد! دیگر شهرداری ها چه وضعی دارند؟ + تصاویر
 
شهردار یاسوج افزود : شورای شهر حکم سالاری می کرد اما اکنون این فضا شکسته شده است ، فضای قومیتی در شورا شکسته است . ما در برخی موارد جرات نه گفتن یا بله گفتن را نداشته ایم ! اگر گفتن بگو نه ، نه گفته ایم و اگر گفتن بگو بله ، بله گفته ایم ! باید بیاموزیم که به موقع ، نه بگوییم و به موقع بله.
شهردار یاسوج در بخش پایانی سخنان خود گلایه از مسئولین شهر داشت و گفت : این برنامه برای نکوداشت شهر یاسوج است اما کو مسئولین شهر ؟ چرا مسئولین نیستند؟ استاندار به علت همراهی ، وزیر نفت در سفر به استان ، در همایش نبود اما دیگر مسئولین کجا هستند؟
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سخنان شهردار یاسوج از برخی ناهماهنگی ها ، نداری ها و بی توجهی ها نسبت به شهرداری از سوی مسئولین حکایت دارد و در بخش دیگری از درآمدهای اندک و هزینه های سنگین شهرداری هم سخن به میان آورد ، حال باید پرسید اگر وضعیت شهرداری مانند یاسوج با این همه منبع درامدی ، اینگونه است ! امورات بقیه شهرداری های شهرهای مختلف استان که گاها اعلام کرده اند در سال 10  پرونده ساختمان سازی نداشته اند که عوارضی دریافت کنند، چگونه می گذرد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار