کد خبر: ۴۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 31 May 2015
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز با اشاره به وجود راه های ترانزیتی و پرتردد دراین استان، گفت: جاذبه های زیبای گردشگری البرز در پس ترافیک سنگین جاده ها از دید رهگذران پنهان مانده است.
به گزارش ایرنا، هیربد معصومی روز یکشنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان البرز افزود: وجود بخشی از شاهراه های اصلی کشور درالبرز، این استان را به مسیر عبوری تبدیل کرده و سبب شده تا از ظرفیت های خوب گردشگری آن نتوان بهره کافی را برد .
وی با اعلام اینکه اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نقش مهمی را می تواند دراین زمینه ایفا کند، ادامه داد: روزانه حدود 200 هزارخودرو از جاده مهم کرج - چالوس تردد می کند که خود ظرفیتی مهم در بحث گردشگری به شمارمی رود.
معاون استاندارالبرز کمبود امکانات رفاهی و خدماتی در جاده چالوس را از دغدغه ها عنوان کرد و افزود: براساس گزارش ها بسیاری ازمراکز پذیرایی دراین جاده مهم کشوری از امکانات لازم برخوردار نیستند.
معصومی گفت: براساس مصوبه دهه 70 شورای عالی امنیت ملی کشور باید بسیاری از مراکز پذیرایی درجاده کرج - چالوس ساماندهی می شد که پیگیری این موضوع مهم در دستور کار استانداری البرز قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه طرح های نظارتی ویژه ای برمراکز پذیرایی جاده کرج - چالوس با توجه به اهمیت سلامت مردم در دست اجرا قرار گرفته، افزود: لازم است دستگاههای اجرایی با همکاری بیش از پیش زمینه توسعه هرچه بیشتر بسترهای گردشگری را دراین جاده مهم فراهم کنند.
معصومی در ادامه به بررسی وضعیت ترافیکی مسیرهای پرتردد استان البرز پرداخت و افزود: اتخاذ تدابیر لازم دراین زمینه با تمرکز بر محور گردشگری جاده چالوس ضروری است .
معاون استاندارالبرز در ادامه نشست ستاد خدمات سفر استان البرز به هماهنگی در اجرای برنامه های گرامیداشت مراسم نیمه شعبان وسالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در این استان پرداخت.
وی گفت: استان البرز پذیرای بیش از 56 هزار زائر را درایام سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) است و این موضوع مهم نیز نیاز به مدیریت همه جانبه ازسوی دستگاههای اجرایی در بحث تکریم زائران خواهد داشت .
معصومی تاکید کرد: بنابراین باید تمام امکانات رفاهی و خدمات را برای این میهمان عزیز فراهم کنیم و در بحث تردد نیز نظارت کامل برای تامین نیازهای زائران حرم مطهر فراهم شود .
پیش بینی و اتخاذ تدابیر مناسبت جهت هدایت ،خدمت رسانی و اسکان مسافران درمواقع بروز حوادث غیر مترقبه احتمالی ، هماهنگی برای رسیدگی به خواسته های زائران و مسافران استان البرز در ایام ارتحال حضرت امام ره و همکاری در انجام تبلیغات محیطی به منظور معرفی امکانات ، رویدادهای فرهنگی و معرفی برنامه های بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام (ره) از دیگر محورهای موضوعی این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار