نمايش «فيل و پرنده» نوشته داوود كيانيان و به كارگردانى حميد كيانيان، اين روزها در سالن هلال احمر مشهد در حال اجراست و اجرای این نمایش تا 15 اردیبهشت ماه تمدید شد.
کد خبر: ۴۱۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 04 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک خراسان رضوی، اين نمايش كه بارها و بارها درجشنواره هاى مختلف درخشيده است، كار گروه تئاتر باران است  که بچه های معلول شهر مشهد بازیگران آن را تشکیل می دهند.
«اصغر همت»، بازيگرسينما و مديرعامل خانه تئاتر، براى اجراى نمايش «فيل و پرنده» به مشهد آمد ه بود  که  درگفت وگو با خبرنگارما درخصوص حضورش در مشهد براى اجراى نمايش «فيل و پرنده» افزود: هرزمان بحث مشهد پيش مى آيد، نيمى از قضيه پيشاپيش حل است و من با وجود درگيرى ها، با توجه به شناختى كه از فعاليت هاى حميد كيانيان و گروهش در زمينه تئاتر معلولان دارم به مشهد آمدم. 
وى تأكيد كرد: شايد باور بسيارى از مردم و جامعه و حتى خود اين افراد باشد كه آن ها افرادى هستند كه توانايى هيچ كارى ندارند. انسان هايى كه علاوه بر نداشتن قدرت جسمى حتى گاه فاقد توانايى ذهنى هستند و اميدى بــه بهبود آن ها نيست اما وقتى با انــدك هزينــه اى و اميد به آن ها حتى شايد ازآدم هاى سالم گاه جلوتــر حركت مى كننــد و حضور در هنر بارقه اى از اميد دردلشان جوانه مى زند، درمى يابيم نمى توان از اين قضيه بى تفاوت گذشت. اگرچه گويا بهزيستى در اين نمايش كمكى نكرده است اما بايد به اين مهم پرداخته شود كه بهزيستى و ارشاد بايد همراهى داشته باشند. 
وى دربــاره وضعيت تئاتر فعلى مشهد نيزاذعان داشت: هميشه تئاتر شهرستان با افت و خيزهايى مواجه بوده است اماخوشبختانه مشهد به دليل ظرفيت خوب و نيروهايى كه دارد. شاهد تئاترى با اجراهاى عمومى خوبى است. حتى درجشنواره ها جوايز را درو مى كنند. اگرچه از مشهد دورهستم اما در جريان هستم كه بارقه هايى از تئاتر خصوصى در مشهد ديده مى شــود كه اميدوارم نكات مثبت آن تقويت شود. 
مديرعامل خانه تئاتر در خصوص حمايت نكردن دولت از تئاتر و همچنيــن گاه دريافت درصدى از فروش بليت از هنرمندان نيز تأكيد كرد: متأسفانه اين سنت غلطى است كه در مجموعه تئاتر ايرانشهر هم با آن مواجه هستيم و اين در حالى است كه عــلاوه برآن كه كمك هاى دولتى قطع شده است درصدى را هم ازهنرمندان دريافت مى كنند. حتى گاهى اگر درمشهد اجاره سالن را نگيرند ، حتماً منتى بر سر هنرمند دراين خصوص مى گذارند. انحصار در سينما اين هنرمند كشورمان تصريح كرد: آن زمان بحث تحريـم و كمى اعتبار بود اما اين موضوع برطرف شده و بايد اين گرفتن درصد برداشــته شود و حمايت دولتى برقرار باشد و عملكرد وزير فعلى اميدهاى خوبى را دراين خصوص نويد مى دهد.
 وى در پايان درباره انحصار سينما درپايتخت نيزخاطرنشان ساخت: متأسفانه درهمه شهرستان ها اين معضل وجود دارد وفقــط مختص سينماى مشهد نيست چون شرايط فعاليــت در پايتخت مهيا تراست اما به خاطرداشته باشيم هر افتخارى راهنرمند شهرستانى كسب مى كند منتسب به شهر خودش هست. مسئولان هم بدانند هنرمندانى كه رفته اند ديگر برنمى گردند. حداقل جلوى مهاجرت هنرمندان را بگيرند و براى آن چاره اى بينديشند.
یادآوری می شود؛ نمايش «فيل و پرنده» نوشته داوود كيانيان و به كارگردانى حميد كيانيان، اين روزها در سالن هلال احمر مشهد در حال اجراست و اجرای این نمایش تا 15 اردیبهشت ماه تمدید شد. هم چنین از 17 تا 20 اردیبهشت ماه صبح ها در دو نوبت این نمایش در فرهنگسرای غدیر مشهد ویژه دانش آموزان به روی صحنه خواهد رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار