صبح امروز مراسم تجلیل از 61 معلم آموزش‌وپرورش ناحیه یک در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 03 May 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:صبح امروز مراسم تجلیل از معلمان با حضور عباس حسن خانی فرماندار ارومیه، حسین صمدپور فرماندهی انتظامی ارومیه، ابراهیم محمدی معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی، قهرمان اشرف نجف‌آباد مدیر آموزش‌وپروش ناحیه یک ارومیه و محمد مجرد مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو ارومیه برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم محمدی اظهار داشت: این 61 معلم از بین سه هزار و 800 معلم آموزش‌وپرورش ناحیه یک ارومیه انتخاب شده‌اند و در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرند و هم‌چنین 589 معلم منتخب استانی در مراسمات مختلف در هفته معلم مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه امسال سی‌وسومین یادواره نکوداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری است، افزود: در 31 دوره گذشته انتخاب معلمان نمونه برای تجلیل براساس معیارهای کمی صورت می‌گرفت که این باعث نارضایتی‌هایی در بین معلمان شده بود، از پارسال با تدوین سند تکریم یک ساله این رویه انتخاب معلمان براساس معیارهای کیفی صورت می‌گیرد و در سال گذشته با اجرای 164 برنامه از 9 هزار و 800 معلم در طول سال تجلیل به عمل آمد.

محمدی هدف آموزش‌وپرورش را نهادینه کردن فرهنگ تجلیل و تکریم دانست و خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته تنها تعدادی از معلمان از بین خیل عظیم معلمان برای تجلیل آن هم برای هفته معلم انتخاب می‌شدند ولی ما سعی کردیم تعداد این تجلیل‌‌ها را از یک هفته به  همه سال تسری داده و از معلمان بیشتری قدردانی کنیم.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به سند تحول بنیادین، تصریح کرد: سند تحول بنیادین بالاترین سند بالادستی ماست و در این سند کلید‌واژه‌ها و معانی برای مربی و متربی وجود دارد که براساس آن مربی یعنی فردی رشدیافته، دارای بعضی مهارت‌‌ها و شایستگی‌های علمی، اعتقادی، اخلاقی و عبادی بوده که به درایتی از حیات طیبه رسیده است، هم‌چنین در این سند متربی یا دانش‌آموز عنصری است که در فرآیند تعلیم و تربیت به صورت دوسویه قرار گرفته و به صورت بالقوه توانایی این را دارد که به مراتبی از کمال دست یابد.

وی عنوان کرد: آموزش‌وپرورش باید شرایط و امکانات لازم را فراهم کند تا دانش‌آموز و معلم به حیات طیبه که رسیدن به مراتب کمال علمی است، برسند.

در این مراسم قهرمان اشرف اظهار داشت: معلمان در آموزش‌وپرورش به عنوان تلاشگران جبهه تعلیم و تربیت مسئولیت سنگینی بر عهده دارند؛ ما باید برای موفقیت در آموزش‌وپرورش دریچه‌های تازه‌ علمی و پژوهشی را در فرآیند پژوهش‌محوری باز کنیم به گونه‌ای که دانش‌آموزی کنجکاو و جستجوگر تربیت کرده که تنها متکی به یادگیری به صورت تئوری و مدرک‌گرایی نباشد؛ این 61 نفر معلم منتخب ناحیه یک براساس شیوه‌نامه نکوداشت از هر 10 نفر یک نفر انتخاب شده و به اداره کل آموزش‌وپرورش ناحیه یک معرفی شدند.

در پایان این مراسم از معلمان منتخب آموزش‌وپرورش ناحیه یک، 10 نفر از معلمان بازنشسته سال 95 و معلمانی که دارای فرزندان نخبه علمی هستند، با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شدند.

منبع/خبرگزاري فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار