مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان و خانواده گفت: باید با قوت و شدت بیشتری در راستای از بین رفتن شکاف جنسیتی در کشور تلاش شود.
کد خبر: ۴۱۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 03 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، فاطمه عباسی امروز چهارشنبه در گردهمایی مشاوران مدیران کل بهزیستی استان ها در امور بانوان که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، در محل در مجتمع فرهنگی- آموزشی بهزیستی کرمانشاه  برگزار شد، گفت: سال گذشته شاخص توسعه انسانی را به عنوان استراتژی و دو شاخص سلامت و آموزش را نیز به عنوان دو هدف کلی به استان‌ابلاغ کردیم که استان‌ها هم با توجه به نیازهای بومی و خلاقیت هاو ابتکاراتی که داشتند، برنامه‌های خیلی خوبی را در زیرمجموعه آن انجام دادند.

وی افزود: برای خیلی از همکارها جای سوال بود که ما چرا این استراتژی را مد نظر قرار دادیم. همانطور که همه مستحضرید انسان هم هدف و هم ابزار توسعه است و برای اینکه یک جامعه توسعه یافته داشته باشیم، نیروی انسانی مهم‌ترین فاکتور است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان و خانواده، تصریح کرد: سازمان ملل شاخص هایی را برای توسعه انسانی ارائه می دهد و کشورها را براساس این شاخص کشورها به ۴ دسته، کشورهای با توسعه بسیار بالا، با توسعه بالا، با توسعه متوسط و کشورها با توسعه پایین تقسیم بندی می‌شوند.

وی افزود: دسته بندی فوق براساس میانگین سه شاخص سلامت، آموزش و اقتصاد است که عدد آن صفر تا یک است و کشورهایی که به سمت صفر متمایل هستند توسعه پایین و کشورهای متمایل به یک از توسعه بالایی برخوردارند.

عباسی با بیان اینکه در چند سال اخیر شاخص توسعه انسانی ما ارتقا یافته است، افزود: باید برای از بین رفتن شکاف جنسیتی تلاش کنیم و لذا امسال با قوت و شدت بیشتری بر روی شاخصها کار می شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید در جهت ارتقا کیفیت و تقویت اعتماد به نفس و توانمندی بانوان تلاش شود، گفت: ریاست سازمان بهزیستی با دیدگاه منطقی و علمی و بدور از تعصبات غلط اجتماعی به برنامه جنسیت بپردازند.

وی بیان کرد: درصد مدیران بانوان از ۳۴ درصد به ۴۵ درصد و مدیران میانی از ۲۱ درصد به ۲۴ و نیم درصد رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار