شهردار منطقه 7 مشهد از امضای تفاهم‌نامه با یک سرمایه‌گذار کویتی خبر داد و گفت: 480 واحد مسکونی در سطح منطقه با تهاتر زمین توسط شهرداری منطقه 7 احداث می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 30 May 2015

 علیرضا عصمت‌پرست در نشست خبری بیان داشت: یکی از کارهای بزرگی که در سطح منطقه 7 انجام شد، مطالعه خیابان 17 شهریور تا میدان حافظ بود به همین منظور عزم منطقه این است که این بافت تغییر کند و قرار است عرض خیابان کوشش به 40 متر برسد، البته این بافت وضعیت خوبی را برای سرمایه‌گذاری دارد.

عصمت پرست افزود: یکی از مشکلاتی که در سطح منطقه به ویژه در مناطق حاشیه شهر داریم، ریزدانه بودن املاک است چراکه به دنبال آن هستیم قطعات ریز را تا شعاع 75 متری پاسخگویی کنیم.

شهردار منطقه 7 مشهد تصریح کرد: 32 هزار و 153 پلاک‌ در منطقه 7 به صورت فرم تنظیم شده که از این تعداد 28 هزار پلاک توسط شهرداری به تأیید رسیده و 13 هزار پلاک نیز بازدید شده و تا پایان خرداد تمام پلاک‌های منطقه ممیزی می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر میزان فضای سبز منطقه 7 مشهد گفت: به دنبال توسعه فضای سبز منطقه هستیم؛ در حال حاضر سرانه فضای سبز منطقه 32.5 متر است که برنامه داریم تا پایان سال سرانه این منطقه به 333 متر برسد.

عصمت پرست در ارتباط با نظارت بیشتر اداره مهندسی نظارت بر ساخت و سازها، عنوان کرد: سال گذشته یک تغییر روشی داشتیم به همین منظور کنترل‌ها بر ساخت و ساز افزایش یافت به طوری که چندین نفر را از طریق مراجع قضایی دستگیر کردیم.

شهردار منطقه 7 مشهد ادامه داد: برای اوقات فراغت مردم منطقه در سه ماهه تابستان حداقل 3 هزار نفر دوره در روز برنامه برگزار می‌کنیم، همچنین در ایام ماه شعبان نیز چهار جشن در کمپ غدیر و پارک ریحانةالنبی و در 20 شب در ماه رمضان در کمپ غدیر برنامه برگزار می‌کنیم.

وی در ارتباط با میزان تحقق درآمد شهرداری منطقه 7 مشهد در سال گذشته گفت: بر اساس برنامه هدفگذاری شده 140 میلیارد تومان درآمد هدفگذاری شده که در سال گذشته 110 میلیارد درآمد داشتیم و البته 10 میلیارد تومان نیز در کمیسیون ماده صد داشتیم که امسال به حساب ما وارد شد.

عصمت پرست با اشاره به پروژه‌های مشارکتی منطقه 7 اظهار کرد: با یک سرمایه‌گذار کویتی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری باغ گیاه‌شناسی تفاهم‌نامه داشتیم و در کمپ طرق نیز تفاهم‌نامه‌ای خوبی با یک از سرمایه‌گذاران بزرگ کشور برای تبدیل این کمپ به یک منطقه گردشگری و تفریحی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: هزینه نگهداری کمپ غدیر نسبت به درآمد 3.5 میلیارد تومان است و این بدان معناست که ما بیشتر از درآمد در این پارک هزینه کردیم و به دنبال این هستیم که این رقم را کاهش دهیم.

شهردار منطقه 7 مشهد بیان کرد: 233 هزار متر مربع روکش آسفالت انجام دادیم که 90 درصد آن در مناطق محروم بوده و بیشترین مقدار آسفالت را در بین مناطق شهر مشهد داشته‌ایم و 25 هزار متر مربع بهسازی پیاده رو در سطح منطقه داشتیم.

عصمت‌پرست در ارتباط با بافت فرسوده منطقه 7 مشهد نیز گفت: با توجه به بافت‌های فرسوده سطح منطقه واحدهای مسکونی 70 تا 90 متر در منطقه احداث می‌شوند و این واحدها با برخی از قطعات مسکونی کوچک و برخی از زمین‌های منطقه تهاتر می‌شود و تأمین منابع مالی آن نیز از طریق بانک شهر خواهد بود و جهت‌گیری ما در صورت دریافت مجوز، احداث 480 واحد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار