حاشیه نگاری تابناک از گردهمایی اعتراضی به مذاکرات هسته ای
تابناک: این عنوان گردهمایی اعتراضی بود که عصر جمعه 8 خرداد بسیاری از مردم انقلابی اصفهان را به صحنه کشید تا با توجه به موضع گیری های آمریکا و عملکرد تیم مذاکره کننده به شرایط موجود مذاکرات هسته ای اعتراض کنند.
کد خبر: ۴۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹ 30 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان،، با توجه به شرایط مذاکرات و انتشار فکت شیت آمریکایی و پذیرفتن پروتکل الحاقی توسط تیم مذاکره کننده، مردم سراسر کشور در اعتراض به روند مذاکرات هسته ای در استان های مختلف گردهمایی را تحت عنوان " ما اجازه نمی دهیم " ترتیب دادند که عنوان آن از جمله رهبری مبنی بر اینکه " من اجازه نمی دهم " بر گرفته شده است.

این تجمع اعتراضی عصر جمعه در گلستان شهدا اصفهان با حضور جمعی از مردم، خانواده های شهدا و جانبازان سطح استان و هم چنین سخنرانی حجت الاسلام رسایی و پدر شهید احمدی روشن برگزار شد.

نکته قابل توجه این است که موج رسانه ای عجیبی در عرصه شبکه های اجتماعی برای تبلیغ این تجمع اعتراضی ایجاد شده و افراد مختلف در شبکه های اجتماعی و صفحات شخصی خود در اینترنت، اینستگرام و فیس بوک به تبلیغ این برنامه پرداختند.

در اطلاعیه های مختلف این برنامه تأکید شده بود که مذاکره زیر شبح تهدید را نمی پذیریم و افراد مختلف در حاشیه این تبلیغات با به کار بردن هشتگ های مختلف خواستار انتشار فکت شیت ایرانی بودند.

ساعت شروع این برنامه 18 اعلام شده بود اما مردم از نیم ساعت قبل از آغاز آن در محل برگزاری تجمع حاضر شده بودند.نکته قابل توجه دیگر این بود که تنوع سنی در این مراسم بسیار زیاد بود و به نوعی از کودک چند ماهه گرفته تا پیرمرد 70 ساله برای حضور در این تجمع به گلستان شهدا آمده بودند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعار هایی مثل " نه تعلیق، نبرد با صهیونیست!"، " مرگ بر کدخدا"، " نه تحریم نه ذلت، مذاکره با عزت"، " اصلاح اقتصادی نه تسلیم سیاسی "، "صنعت ملی ما مقابله با آمریکا"، "نظارت نظامی، خامی عجب خیالی"، " توسعه هسته ای – حق مسلم ماست "، " اجازه بازرسی نمی دهیم!" اعتراض خود را به روند مذاکرات نشان دادند.

در اطراف محل برگزاری این تجمع، پایگاه هایی برای ثبت نام مردم برای تحصن در تهران ایجاد شده بود که مردم حاضر در تجمع برای حضور در تجمع اعتراضی در روزهای آینده در پایتخت ثبت نام می کردند.البته با توجه به استقبال مردم در پایان مراسم شماره سامانه پیامکی برای این کار اعلام شد تا متقاضیان از این طریق ثبت نام کنند.

در ابتدای این برنامه پیامی از آیت الله سید کمال فقیه ایمانی قرائت شد که در آن ایشان ضمن حمایت از برگزاری این تجمع اعتراضی اعلام کردند که با توجه به شرایط جسمانی نتوانستند در این جمع حاضر شوند.

پیش از آغاز این برنامه نیز شاعر و مداحی ضمن خواندن اشعاری درباره غیبت حضرت مهدی (عج) با قرائت ابیاتی تأکید کرد که رهبری و آرمان های امام تنها نمی مانند و توسط ما فراموش نمی شوند!

نکته قابل توجه این مراسم حضور جمع کثیری از خانواده های شهدا و جانبازان دفاع مقدس بود که هر یک بر سر مزار شهید خود یا شهید آشنا نشسته بودند و به سخنرانی ها گوش می دادند!

مجری این برنامه در طول مراسم بارها تأکید داشت که این اقدام با برگزاری این تجمع به پایان نرسیده و گام بعدی ما هجرت به تهران و حرکت کاروان های مختلف ما به سمت تهران است و این تحصن ها را در آنجا ادامه می دهیم!

عده ای از حاضران با توجه به صحبت های مختلف صالحی، ولایتی و بروجردی مبنی بر اینکه طرف آمریکایی دبه کرده است! با در دست گرفتن دبه تأکید کردند که نتیجه اعتماد به آمریکا و غرب همین است.

بازار شعار های مختلف نیز در این مراسم داغ بود از شعارهای مختلف درباره مسئولان مختلف نظام گرفته تا شعار هایی علیه دولت اعتدلال. حاضران با سر دادن شعارهایی مثل " چه تدبیر و امیدی کی گفته اعتدلال!" و " مرگ بر آمریکا " به عملکرد تیم مذاکره کننده و دولت انتقاد کردند. سر دادن شعارهای مختلف و تعدد این شعار ها کار را به جایی رساند که رسایی در بخشی از سخنان خود از مردم خواست به جای شعار دادن اجازه دهند که او صبحت هایش را تمام کند.

سخنان مهم و حاشیه ای رسایی کار را برای خبرنگاران حاضر نیز سخت کرده بود چرا که آن ها در بین این صحبت های مهم به دنبال یک تیتر مناسب بودند و کار به جایی رسیده بود که عده ای از آن ها نمی دانستند چه تیتری برای اخبار و گزارش های خود انتخاب کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
تنها چیزی که از این گزارش میشه فهمید: اوضاع خیلی خر تو خر بوده
asewerettg
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
مطمئنید دقیق همه قسمت ها رو گفتید
؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار