در دومین روز متوالی؛
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از قرار گرفتن کیفیت هوای ۷ منطقه مشهد در حالت هشدار برای تمامی افراد خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 16 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از مهر، حمید صالحی با بیان اینکه صبح یکشنبه کیفیت هوای هفت منطقه مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفته، اظهار کرد: بیشترین بار آلودگی از ایستگاه الهیه با عدد شاخص ۱۷۴ پی.اس.آی گزارش شده است.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از ایستگاه های سطح شهر نیز، در حال حاضر وضعیت کیفیت هوای این شهر  با شاخص ۱۳۳ پی.اس.آی در شرایط ناسالم قرار دارد.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به شش ایستگاه آلوده دیگر در مشهد افزود: هم اکنون کیفیت هوا در ایستگاه های سمزقند با ۱۶۱، خیام جنوبی با ۱۵۵، سرافرازان، خاقانی،چمن و مفتح هرکدام با ۱۵۱ پی.اس.آی در شرایط ناسالم و هشدار برای تمامی افراد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مقایسه غلظت آلاینده ها حاکی از آن است که به غیر از آلاینده ذرات معلق از غلظت سایر آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است، تصریح کرد: از مجموع ۲۰ ایستگاه سنجش هوا در مشهد، تنها دو ایستگاه حرم مطهر و آوینی با شاخص کمتر از ۱۰۰ پی.اس.آی در شرایط سالم گزارش شده است.

صالحی با تاکید به اینکه بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و سایر گروه‌های آسیب پذیر تنها در شرایط لزوم از منزل خارج شوند و در مناطق پر رفت و آمد تردد نکنند، عنوان کرد: عموم مردم از فعالیت های ورزشی در مناطق باز خودداری کنند و شهروندان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی نقش خود را در کاهش بار آلودگی و جلوگیری از آلودگی هوا ایفا کنند. 

وی با بیان اینکه هم اکنون سایر ایستگاه های سطح شهر در شرایط ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است، ابراز کرد: این وضعیت ناشی از تداوم ماندگاری آلاینده ها در هوای مشهد است و در صورت افزایش رفت و آمد و تخلیه بار آلودگی در هوا، شاهد افزایش حجم آلاینده‌ها در این شهر خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار