معاون عمراني استانداري قم گفت: با آماده‌سازي ۱۴۰ هكتار پاركينگ براي ايام نيمه شعبان، زمينه پارك ۳۵ هزار دستگاه سواري و ۲۳۰۰ اتوبوس فراهم شد.
کد خبر: ۴۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 29 May 2015
به گزارش تابناک قم، محمد دلاوری با تشریح اقدامات صورت گرفته جهت پذیرایی از زائران و مسافران، افزود: براي ايام نيمه شعبان اقدامات عمراني مانند تعريض خيابان كبيري انجام شده است.

وی با بيان اينكه روشنايي پارك سوار‌ها يكي از مهم‌ترين اقداماتي بوده كه براي ايام نيمه شعبان پيگيري شده است، افزود: معابر و پارك سوارهاي منتهي به مسجد جمكران از روشنايي كافي برخوردار هستند.

وي با بيان نصب علائم ترافيكي و هدايت مسير، تصريح كرد: اين علائم به اندازه كه نياز بوده آماده شده و خط‌كشي معابر و پارك‌سوارها نيز انجام شده است.

دلاوري با اشاره به تهيه نقشه ترافيكي و مشخص شدن تمام پاركينگ‌ها و پارك‌سوارها با رنگ‌هاي مشخص در آن، تصريح كرد: اين نقشه‌ها براي راهنمايي زائران و يافتن محل دقيق پارك خودرو بين آنها توزيع مي‌شود.

وي دربخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه امسال با توجه به مصادف شدن نيمه شعبان با روزهاي ۱۴ و ۱۵ خرداد شرايط ويژه‌اي از نظر ترافيكي در استان وجود خواهد داشت، تصريح كرد: طي روزهاي ۱۲ تا ۱۵ خرداد شاهد اوج ترافيك در شهر و محورهاي مواصلاتي قم خواهيم بود.

وي افزود: با توجه به قرار گرفتن نيمه شعبان در روز چهارشنبه و مراجعه زائران به جمكران در شب چهارشنبه اين مسأله به تنهايي شرايط ويژه‌اي را از نظر ترافيكي ايجاد كرده است.

دلاوري با اشاره به مراجعه خيل عظيم زائران از استان‌هاي جنوبي و حتي شمالي كشور به قم پيش از عزيمت به مرقد مطهر حضرت امام(ره)، تصريح كرد: طرح‌هاي ترافيكي خاصي براي اين ايام در نظر گرفته شده و در كميته حمل‌ونقل و ترافيك استان به تصويب رسيده است.

وي با بيان اينكه طرح ترافيكي نيمه شعبان از سه‌شنبه ۱۲ خرداد در محدوده مسجد جمكران آغاز خواهد شد، افزود: اين طرح با توجه به نقاط ضعف و قوت طرح‌هاي ترافيكي سال‌هاي گذشته به اجرا گذاشته مي‌شود و امسال حدالامكان تلاش مي‌شود تا هيچ محدوديتي پيش از شروع پيك ترافيك ايجاد نشود.

معاون استاندار با بيان پيش‌بيني پاركينگ‌هايي براي رانندگاني كه از سمت شهرك قدس به مسجد جمكران مي‌آيند، افزود: اين وسايل نقليه در پارك‌سوارهايي كه در اين مسير است، مستقر شده و سرنشينان آن به وسيله اتوبوس‌هاي شركت واحد از خيابان ظهور به مسجد جمكران جابه‌جا مي‌شوند.
 
وي با اشاره به مسير ديگر در نظر گرفته شده براي اجراي طرح ترافيكي، تصريح كرد: همه مسافراني كه از سمت بلوار پيامبر اعظم(س) به جمكران مي‌آيند از طرف تقاطع انسجام به پاركينگ‌هاي سمت راستي كه تعبيه شده هدايت شده و از آنجا نيز به وسيله خطوط اتوبوس واحد به سمت جمكران و ميدان آل‌ياسين هدايت مي‌شوند.

وي با اشاره به وسايل نقليه‌اي كه از سمت ميدان ولي‌عصر(عج) و ميدان شهر قائم به سمت بلوار كبيري مي‌آيند، افزود: براي اين وسايل نقليه مسيري در باند تندروي بلوار پيامبر اعظم پيش‌بيني شده كه به سمت پاركينگي در ميدان آل ياسين و دپوي مترو هدايت مي‌شوند.

وي با بيان اينكه عمده‌ترين ترافيكي كه در اين ايام شكل مي‌گيرد، مربوط به بلوار خليج فارس است، افزود: همه وسايل نقليه از طريق لاين غربي اين بلوار حركت مي‌كنند و وارد پاركينگ‌هاي جمكران مي‌شوند كه البته طبق هماهنگي صورت گرفته اين پاركينگ‌ها به‌صورت رايگان و تا ۷۰‌درصد ظرفيت در اختيار زائران قرار مي‌گيرند.

معاون استاندار قم همچنين با اشاره به بلوار انتظار به‌عنوان ديگر محوري كه طرح‌هاي ترافيكي براي آن پيش‌بيني شده است، افزود: با توجه به تكميل ظرفيت پاركينگ‌ها، اين مسير از محور ميدان بقيه‌الله ‌مسدود شده و خودروها از بالاي پل جمكران به سمت پارك‌سوار ياوران مهدي هدايت خواهند شد.

اين مسئول با بيان اينكه در طرح محدوديت ترافيكي براي دستگاه‌هاي خدمت‌رسان و امداد‌رسان كه با علامت مشخص شدند، هيچ محدوديتي اعمال نخواهد شد، افزود: برگه‌هاي مجوز‌ تردد نيز براي كساني كه براي استقرار نيازمند به‌ تردد هستند، به‌صورت محدود صادر خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به طرح ترافيكي در نظر گرفته شده براي بلوار ۱۵ خرداد، و اينكه اوج بازگشت زائران به قم از حرم مطهر حضرت امام در بعد از ظهر نيمه خرداد است، تصريح كرد: براي اين منظور پيش‌بيني‌هاي لازم با آماده كردن پارك سوار شمالي رودخانه و همچنين با الحاق قسمتي از زيرگذر آزادراه قم كاشان به آن انجام شده، تا اتوبوس‌هايي كه وارد قم مي‌شوند به اين پاركينگ هدايت شده و مسافران آن نيز با اتوبوس شركت واحد به حرم انتقال پيدا كنند.

وي با اشاره به پاركينگ‌هايي كه در داخل رودخانه و اطراف حرم براي پارك خودروهاي شخصي در روز ۱۵ خرداد پيش‌بيني شده، تصريح كرد: با توجه به وضعيت ترافيكي محورهاي مواصلاتي محدوديت‌هايي براي خودروهاي سنگين در نظر گرفته شده كه با هماهنگي پليس راه كشور اجرا مي‌شود.

دلاوري با اشاره به تدابير انديشيده شده براي انتقال مسافران به تهران در بعد از ظهر ۱۵ خرداد، تصريح كرد: در اين خصوص هماهنگي‌هاي لازم براي سرويسدهي به زائران با سازمان پايانه‌ها و همچنين راه‌آهن انجام شده تا اتوبوس و قطار به تعداد كافي در اختيار زائران قرار گيرد.

معاون عمراني استاندار قم با بيان اينكه همه دستگاه‌هاي مرتبط با ترافيك و حمل‌ونقل در اين چهار روز براي برقراري ترافيك روان در استان بيشترين تلاش را خواهند داشت، افزود: علاوه بر محدوده مسجد جمكران و محورهاي مواصلاتي استان، طرح‌هاي ترافيكي نيز براي معابر و خيابان‌هاي داخل شهر در نظر گرفته شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار