رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان مصرف سیگار را مساوی با سرطان خواند و گفت: متاسفانه شاخص مصرف سیگار در همدان بالاست اما رتبه استان همدان در زمینه اعتیاد به مواد مخدر از میانگین کشور پائین تر است.
کد خبر: ۴۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 28 May 2015

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از بالا بودن شاخص مصرف سیگار در استان خبر داد.

به گزارش مهر، حبیب الله موسوی بهار در مراسم افتتاحیه جشنواره غذاهای محلی به نفع بیماران سرطانی استان همدان، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره یک حرکت اجتماعی و مدیریتی است که توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری مجمع خیرین سلامت استان رقم خورده است.

وی با بیان اینکه این حرکت رفته رفته به یک فرهنگ تبدیل خواهد شد، افزود: امیدواریم هر ساله برگزاری این جشنواره که یک اقدام خداپسندانه است، بهتر از سال های قبل شود.

موسوی بهار شعار هفته سلامت امسال را ایمنی تغذیه از مزرعه تا سفره عنوان کرد و گفت: در کنار غذای سالم باید محیط زیستی سالم داشت و این موضوع باید به درستی در جامعه فرهنگسازی شود تا بتوانیم سالم زندگی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به شاخص های سلامت اعم از امید به زندگی، سرطان، مرگ و میر مادران باردار، مرگ و میر کودکان و مصرف دخانیات، عنوان کرد: استان همدان در ۹۰ درصد شاخص های سلامت، از میانگین کشوری بالاتر است.

موسوی بهار تعداد مرگ و میر مادران باردار در سال ۹۲ را ۹ مورد ذکر کرد و افزود: این تعداد در سال گذشته به چهار مورد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه امسال نیز یک مورد مرگ مادر باردار رخ داد، گفت: امیدواریم هر ساله شاهد کاهش این آمار باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان مصرف سیگار را مساوی با سرطان خواند و گفت: متاسفانه شاخص مصرف سیگار در همدان بالا است، اما در اعتیاد به مواد مخدر استان از میانگین کشور پائین تر است.

موسوی بهار با افزودن این مطلب که تمام عرصه های زندگی به نوعی نماد امنیت و سلامت است، ادامه داد: یکی از مقوله های مهم در سلامت جامعه حفاظت از محیط زیست است که باید به آن توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی باید در سطح جامعه فرهنگ سازی شود، عنوان کرد: توجه به ورزش بخصوص پیاده روی کمک بسیاری به حفظ سلامتی می کند و به منظور ارتقاء سلامت در جامعه ورزش همگانی باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین به برنامه های حوزه سلامت در این هفته اشاره و عنوان کرد: در هفته سلامت علاوه بر افتتاح مرکز دیالیز در ملایر، کلینیک ویژه کبودراهنگ و چند خانه بهداشت افتتاح خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار