فرماندار همدان از پاکسازی 50 نقطه آلوده همدان از وجود معتادان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 28 May 2015

فرماندار همدان گفت: 50 نقطه آلوده در منطقه سه شهرداری شهرستان همدان با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان پرخطر پاکسازی و ساماندهی شده است.

به گزارش ایرنا، علی تعالی در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان افزود: پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر چهره گردشگری و تاریخی شهر همدان را نمایان تر می کند چراکه این شهر با داشتن اماکن تاریخی مسافران زیادی را جذب کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فصل تابستان مسافران زیادی به همدان سفر می کنند مسوولان باید در پاکسازی نقاط آلوده جدی تر عمل کنند و محل های تجمع معتادان را پاکسازی کنند.

وی نقطه قوت شهرستان را دستگاه قضایی و همکاری این نهاد عنوان کرد و گفت: قوه قضاییه در برخورد با معتادان نقش موثری را ایفا کرده است.

فرماندار همدان افزایش کشفیات مواد مخدررا بیانگر تلاش و کوشش مسوولان به ویژه نیروی انتظامی در این شهرستان عنوان کرد.

تعالی بر راه اندازی گرم خانه برای معتادان و کارتن خواب ها به ویژه زنان معتاد و ارایه طرح و برنامه برای آگاه سازی جامعه تاکید کرد.

فرماندار همدان در ادامه قلیان را دروازه ورود به اعتیاد دانست و اضافه کرد: استفاده از قلیان در مناطق گردشگری و پارک ها یکی از معضلات شهرستان همدان است و مسوولان در جمع آوری قلیان باید جدی تر عمل کنند.

تعالی با بیان اینکه دسترسی به مواد مخدر در همدان چندان دشوار نیست از نیروی انتظامی خواست: با اجرای طرح های مختلف در جمع آوری معتادان تلاش بیشتری داشته باشند.

وی برنامه های فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر را در کاهش مواد مخدر بسیار موثر عنوان کرد و افزود: مسوولان باید در اشکال مختلف اجرای این برنامه ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مخفی سازی مواد به شکل های مدرن انجام می شود ادامه داد: لابراتورهای ساخت مواد مخدر در اطراف برخی از استان ها به شکل های قارچ گونه در حال فعالیت است که در این زمینه باید اقدامات لازم انجام شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز گفت: در دو ماهه امسال در مجموع 496 کیلو و 649 گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

سرگرد هادی نجاریان افزود: دستگیری 612 معتاد، قاچاقچی و خرده فروش ، اجرای 22 مورد طرح پاکسازی و اجرای 588 مورد عملیات را از اقدامات انجام شده در دو ماهه امسال در این شهرستان است.

وی وجود زنان کارتن خواب در شهر همدان را یک معضل دانست و از مسوولان مرتبط خواست برای ساماندهی آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون دادستان دادسراهای عمومی انقلاب اسلامی همدان نیز گفت: برخی از ناهنجارها تبدیل به هنجار شده و در شهر همدان قلیان به وفور در پارک ها و مناطق گردشگری مشاهده می شود.

علی ترکاشوند افزود: دسترسی آسان به مواد مخدر و استفاده از مواد مخدر در عروسی ها مشکلاتی است که با فرهنگ سازی و آموزش باید برطرف شود.

سال گذشته حدود پنج تن انواع مواد مخدر در استان همدان کشف و ضبط شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار