رئيس هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي آذربايجان شرقي:
رئيس هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي آذربايجان‌شرقي گفت: صلاحيت داوطلبان پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان با جديت تمام و بر اساس قانون بررسي خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 03 April 2017
سلمان خدادادی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شوراها به عنوان پارلمان محلی نماد واقعی مردم سالاری دینی هستند که مردم از این طریق می‌توانند در مدیریت شهرها و روستاهای خود نقش آفرین باشند.

وی گفت: باید افرادی امور شوراها را در دست بگیرند که تعهد و تخصص را توامان داشته باشند تا بتوانند آینده  بهتری را برای مدیریت و توسعه همه جانبه شهرها و روستاها  رقم بزنند.

خدادادی مدت  زمان اعلام نهایی استعلام  نامزدها از مراجع چهارگانه، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال به هیات‌های اجرایی را  16 فروردین ماه اعلام و افزود: 17 فروردین رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی آغاز خواهد شد.

خدادادی با بیان این‌که «شوراهای شهر و روستا نقش بسیار مهمی در  مدیریت شهرها و روستاها دارند»، اظهار داشت: افزایش استقبال کاندیداهای ثبت نام کرده نسبت به دوره‌های گذشته نشان از نهادینه شدن جایگاه مهم شوراها در سیستم مدیریت شهری و افکار عمومی است.

وی با اشاره به هماهنگی هیات‌های نظارت و هیات‌های اجرایی انتخابات شوراها در سطح استان گفت: در این دوره از انتخابات شاهد همکاری و هماهنگی مناسب عوامل نظارتی و اجرایی نسبت به دوره‌های قبل هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای گفت: طبق جدول زمان‌بندی انتخابات نتایج بررسی هیات‌های اجرایی روز 24 فروردین ماه به هیات‌های نظارت اعلام خواهد شد که این مهم از 25 تا 30 فروردین ماه صورت می‌گیرد و اول اردیبهشت ماه نتایج به هیات‌های اجرایی اعلام می‌شود.

خدادادی دوم اردیبهشت ماه را زمان ابلاغ  نتایج صلاحیت‌ها به داوطلبان توسط فرمانداران اعلام و یاد آور شد: طبق قانون 3 تا 6 اردیبهشت داوطلبان معترض به رد صلاحیت‌ها، می‌توانند به هیات عالی نظارت استان مراجعه کنند و هیات عالی نظارت استان از 7 اردیبهشت به مدت 10 روز به شکایت داوطلبین رسیدگی  خواهند کرد و در  نهایت اسامی داوطلبان از تاریخ 18 تا 20 اردیبهشت ماه توسط فرمانداران تهیه و منتشر می‌شود.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبلیغ و تخریب نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی در بررسی صلاحیت‌ها موثر است تاکید کرد:گروه‌ها و کانال‌ها  و افراد فعال در فضای مجازی نیز تنها مجاز به زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات هستند و تبلیغات برای یک نامزد خاص و یا تخریب نامزد دیگر غیرقانونی است و باید از آن خودداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :