مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران با بیان اینکه محیط زیست هیچ گونه مسئولیتی درباره مگس سفید ندارد، گفت: متولی مبارزه با این پدیده شهرداری و جهاد کشاورزی است.
کد خبر: ۴۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 27 May 2015
هادی حیدرزاده در گفت‌وگو با فارس، درباره پدیده مگس‌ سفید گفت: این پدیده در حوزه اختیارات ما نیست و من دراین باره صحبت نمی‌کنم. مسئول آن شهرداری است و همه مشکلات ایران را که نباید من پاسخگو باشم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران با بیان اینکه متولی پدیده مگس سفید شهرداری و مرکز تحقیقات آفات و بیماری‌ها است، گفت: شهرداری تا حالا از ما درخواست همکاری در این زمینه را نکرده و اگر درخواست کند قطعا با آنها همکاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی خود را در همه زمینه‌ها کنار می‌کشد، افزود: باید در زمینه بروز مگس سفید به دو موضوع میزان و نوع سموم کشاورزی که در کشاورزی شهریار استفاده می‌شود، توجه کرد.

این مسئول محیط زیست با بیان اینکه در سال گذشته به وزارت جهاد کشاورزی نامه نوشتیم که استفاده از سموم را در کشاورزی شهریار کم کند، گفت: به دلیل استفاده زیاد از سموم در دشت شهریار شکارگر مگس سفید از بین می‌رود و آنها با شروع فصل گرما به تهران می‌آیند.

حیدرزاده اضافه کرد: تنها راه مقابله با آنها آبشویی درختان و مبارزه فیزیکی از طریق بستن نوارهای دور درختان است که باید توسط شهرداری انجام شود. محیط زیست هیچ مسئولیت و فعالیتی در این زمینه ندارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار