مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران گفت : اجرای طرح های ایمنی تردد ، تعداد فوت شدگان موتورسواری مازندران در سال گذشته نسبت به سال ماقبل را 17 درصد کاهش داد .
کد خبر: ۳۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 27 May 2015
احمدآفرین محمدزاده روز سه شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران بدون ذکر آماری از این فوت شدگان اظهار کرد: برای کاهش تلفات موتورسوران بر اثر تصادفات جاده‌ای، طرح ارتقای ایمنی موتور سواران روستایی مازندران در حال اجرا است.

بخش قابل توجهی از تلفات حوادث رانندگی در هر سال، مربوط به موتورسیکلت سواران است به نحوی که مطابق آمارهای موجود در هشت ماهه سال گذشته (فروردین تا آذرماه) ۱۲۹موتورسیکلت سوار در حوادث رانندگی استان مازندران جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای موتورسواران روستایی، کلاه ایمنی و شبرنگ میان این موترسواران توزیع می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران افزود: روستاهایی که طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در آن اجرا می‌شود، از میان روستاهای دارای موتورسیکلت‌های متعدد و دارای آمار بالای تصادفات و تلفات انسانی انتخاب می‌شوند.

محمدزاده ادامه داد: همزمان با آغاز فصل کشاورزی و تردد موتور سواران، وانت بار‌ها و ادوات کشاورزی در محورهای روستایی و برون شهری استان طرح ارتقای ایمنی ویژه موتور سواران با مشارکت پلیس راه استان، فرمانداری، بخشداری و دهیاری‌های شهرستان‌های مختلف استان، در ۲۰روستا اجرا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار