کد خبر: ۳۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 26 May 2015
رئیس اتاق البرز گفت: برخی از محصولات تولیدی با کیفیت بالا علاوه بر تامین نیاز داخلی به بازار جهانی صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا رحیم بنامولایی، در دیدار با رییس دادگستری استان البرز طی سخنانی اظهارکرد: در دوره جدید مدیریت اتاق بازرگانی استراتژی تولید محور در اولویت قرار دارد، زیرا با تسهیل موانع کسب و کار، اشتغال و ارزش افزوده شاهد باعث کاهش تورم بوده و امنیت اجتماعی افزایش خواهد یافت.

ضمن استقبال از مشارکت سرمایه گذاران خارجی و استفاده از تکنولوژی روز در راستای تحول در تولید و صادرات اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برخی از محصولات تولیدی با کیفیت بالا علاوه بر تامین نیاز داخلی به بازار جهانی صادر خواهد شد.

وی بر مشارکت و سرمایه گذاری در صنایع استراتژیک و صادرات محور تاکیدکرد و یادآورشد: حمایت از سرمایه گذاری خارجی مشروط بر این است که علاوه بر انتقال تکنولوژی روز به کشورمان برای صادرات در بازارهای منطقه همکاری لازم صورت پذیرد و نباید سرمایه گذاران خارجی برای تولید محصولات مختلف در کشورمان صرفا دیدگاه های خود را به ما تحمیل کنند بلکه این مهم بر اساس نیازهای صنعت ما باید انجام گیرد.

رییس اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان کرد: شعار این دوره از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز روان سازی تولید و رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر ایجاد کسب و کار و گسترش صادرات است.

این مقام مسئول، ایجاد رقابت سالم بین استانها در مسیر صادرات انواع کالا ومحصولات تولیدی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این مهم در صورتی تحقق خواهد یافت که درآمد حاصل از صادرات هر استان در همان استان هزینه شود.

وی در خصوص تشکیل مرکز داوری اتاق بازرگانی البرز گفت: کاهش مراجعه به محاکم قضایی، دادگستری و رفع مشکلات حوزه صنعت استان در راستای بهبود کسب و کار از مهمترین اهداف تشکیل و راه اندازی این مرکز بوده است.

رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به حضور دادستان کرج به عنوان رییس کارگروه خدمات و بازرگانی در طول برگزاری این جلسات اظهار کرد:این حضور فعال نشانه حمایت ویژه قضایی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی دانست.

در ادامه رییس دادگستری استان البرز طی سخنانی اظهار کرد:کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذارانی که به صورت مشروع اقدام به سرمایه گذاری کردند و به نوعی دچار مشکلات مقطعی شده اند حمایت قضایی می کند.

احمد فاضلیان با اشاره به اینکه این کمیته در استان البرز بیش از پیش فعال خواهد شد افزود: بسیاری از مشکلات حقوقی و قضایی صنایع این استان بویژه در زمینه کسب و کار با بررسی در این کمیته قابل حل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید در این کمیته از اشتغالزایی، سرمایه گذار و مدیران فعال دفاع شود تاکید کرد: برای تحقق این مهم باید ضمن جلب اعتماد بخش خصوصی از توقف چرخه تولید جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برپایی مجتمع اقتصادی ویژه برای حل مشکلات فعالان اقتصادی با حفظ شان و جایگاه وحیثیت فعالان درآینده نزدیک تاسیس خواهد شد.

فاضلیان در پایان باپایان با اشاره بر لزوم اجرای دقیق سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی گفت: مردمی کردن اقتصاد،کاهش تصدی‌گیری دولتی و شبه دولتی برای تحقق اراده ملی و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی از اهداف اصل 44 قانون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار