کد خبر: ۳۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰ 26 May 2015
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی البرز گفت: تشکل‌های بخش خصوصی همواره نقش و جایگاه مهمی در اقتصاد کشور داشته‌اند که این مهم توجه خاص و همکاری دولتمردان در جهت رفع موانع و مشکلات فعالان اقتصادی را می‌طلبد.
حسن خانی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قانون بهبود مستمر کسب و کار بستر مناسب برای رشد وگسترش تشکل‌های بخش خصوصی را فراهم کرده است که برگزاری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یکی از دستاوردهای مهم اجرایی شدن این قانون است.
وی به وضعیت اقتصاد کشور پس از لغو احتمالی تحریم ها اشاره کرد و افزود: باید شرایط اقتصادی کشور را به طور منطقی تحلیل کرد و نباید دچار خوش بینی کاذب شویم و به دنبال معجزه باشیم، زیرا رفع تحریم ها در کوتاه مدت منجر به شکوفایی اقتصاد کشور نخواهد شد.
خانی ضرورت در اولویت قرار دادن دیپلماسی اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: امیدواریم با دیپلماسی مناسب تجاری توسط وزارت امور خارجه و با تشکیل یک تیم خبره از کارشناسان و بازرگانان با تجربه و فعال بتوانیم مسیر را برای روابط اقتصادی بخش خصوصی با دیگر کشورها هموار کنیم.
نایب رییس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به برنامه های دوره دوم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز گفت: افزایش همکاری و هماهنگی بین بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی، همکاری با دستگاه های دولتی و سازمان های وابسته به دولت، کوشش در رفع اختلافات و دعاوی بازرگانان و صاحبان صنایع و افزایش رقابت پذیری کسب و کار در استان البرز از جمله اهداف و برنامه های این دوره اتاق بازرگانی است.
وی، برقراری ارتباطات سازنده میان اعضا، نقد عملکرد و اجرای نظر سنجی ها را از دیگر اولویت برنامه های اتاق بازرگانی البرز برشمرد.
این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت های علمی و اقتصادی در استان البرز گفت:باور علمی در عرصه های اقتصادی، توجه به نقش نخبگان علمی و به کار بستن ایده های نوظهور دانشگاهیان می تواند توسعه اقتصادی و پیشرفت استان را محقق سازد.
نایب رییس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: رفع مشکلات صنعت و بازرگانی نیاز به یک بازنگری علمی و اجرایی در بخش کلان اقتصاد کشور است.
وی با اشاره به شعار انتخابی امسال توسط مقام معظم رهبری تاکید کرد: با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری با همدلی و همزبانی بخش خصوصی و دولت می توانیم در راستای منافع ملی و با وحدت ملی شاهد رشد و توسعه پایدار ایران اسلامی باشیم.
این مقام مسئول در پایان اقتصاد تک محصولی، بوروکراسی در حوزه های اقتصادی، رقابتی نبودن بازار و تاکید بر روش های سنتی، کمبود سرمایه گذاری خارجی، قاچاق کالا و ارز، عدم حمایت صحیح بانکداری از بخش تولید و صنعت،ضعف ارتباط بین صنعت و دانشگاه را از جمله مشکلات و چالشهای بخش صنعت و تجارت در کشور ذکر کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار