پس از دستور وزیر کشور مبنی بر آغاز مراحل برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرمانداران و بخشداران آماده تشکیل هیات های اجرایی و برنامه ریزی برای سایر مراحل انتخابات شدند.
کد خبر: ۳۹۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 16 March 2017
به گزارش تابناک :  استان البرز نیز همگام با سایر استان های کشور از روز 25 اسفندماه جاری در مسیر انتخابات 96 با انجام فعالیت های گسترده قرار گرفت.
ستاد انتخابات مرکز استان البرز (کرج) نیز با انتشار آگهی های شهرهای ماهدشت، کرج، محمدشهر، گرمدره، کمالشهر و آسارا شرایط داوطلبان را برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرده است.
رئیس ستاد انتخابات استان البرز نیز در نشستی خبری گفت که هیات های اجرایی شهرستان از 25 تا 31 فرودین وقت دارند به نسبت به اعلام صلاحیت داوطلبان رسیدگی کنند.
وی با اشاره به اینکه در تاریخ دو م اردیبهشت بخشداران و فرمانداران مراتب رد و یا تایید صلاحیت داوطلبان را اعلام می کنند، افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده از تاریخ 3 اردبهشت به مدت چهار روز می توانند شکایت خود نسبت به این مهم را اعلام کنند.
حقیقی با بیان اینکه انتخابات باید از 254 روستای موجود در استان در 247 روستا برگزار شود؛ خاطرنشان کرد: شورای های روستایی استان هزار و 307 نفر عضو اصلی و علی البدل خواهند داشت.
وی با اعلام اینکه در استان البرز 9 شهر از مجموع 17 شهر مشمول قانون 50 هزار نفر جمعیت در بحث انتخابات شورای شهر خواهند بود، افزود: مجموع اعضای شورای شهر اصلی و علی البدل در این بخش 180 نفر خواهند بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اعلام کرد: واجدین شرایط رای دهنده در سال گذشته یک میلیون و 80 هزار و 131 نفر بود که از این تعداد تنها 800 هزار و 115 نفر در انتخابات شرکت کردند.
وی با اعلام اینکه به طور قطع این درصد از مشارکت قابل قبول و رضایت بخش نیست، گفت: تعداد هزار و 137 شعبه در سال گذشته در استان فعال بود که از این میزان 935 شعبه شهری و 202شعبه روستایی بوده است.
حقیقی با اشاره به اینکه انتخابات باید به گونه ای برگزار شود که اما و اگر در آن به وجود نیاید، اعلام کرد: احتمال افزایش شعبه اخذ رای در استان وجود دارد، پیش بینی می شود بیش از هزار و 182 شعبه در استان البرز داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان البرز با شش کمیته تشکیل شده است، اظهار کرد: انتخابات به 11 مرحله تقسیم بندی شده که اکنون در مرحله نخست این رویداد قرار داریم.
رئیس دفتر شورای نگهبان استان البرز نیز گفت: چهار هزار و 180 ناظر در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در شعب اخذ رای این استان مستقر خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین روحی یزدی تاکید کرد: هیئت نظارت شورای نگهبان در استان البرز برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان البرز نیز گفت: نظارت بر برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بر عهده مجلس شورای اسلامی است که سه نماینده استان به عنوان ناظر بر انتخابات شوراها معرفی شده اند و سیاستگذاری ما نیز براساس قانون است .
محمد جواد کولیوند مهمترین چالش پیش روی در برگزاری انتخابات پیش رو را بحث مکانیزه کردن انتخابات دانست و افزود: تلاش شده تا درصدی از رأی دهندگان شورای اسلامی شهر و روستا به صورت مکانیزه رأی خود را به صندوق بیندازند. 


منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار