رییس سازمان جهاد کشاورزی:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: جهاد قم در طول هشت سال دفاع مقدس 59 شهید را تقدیم انقلاب کرده است.
کد خبر: ۳۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 26 May 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمد رضا طلایی در این خصوص اظهار داشت: 38 نفر از جهادگران استان قم نیز در طول سال های دفاع مقدس به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند و چهار نفر از نیروهای سازمان در زمره آزادگان سرافراز میهن اسلامی قرار دارند. 

وی با اشاره به اینکه 800 نفر نیرو از قم به ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگی فرستاده شده است، اضافه کرد: جهاد قم در طول سال های جنگ پنج هزار و 100 نفر نیروی مردمی و یکهزار و 100 روحانی مبلغ به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام کرده است. 

وی با یادآوری اقدامات گردان 19 مهندسی رزمی حضرت معصومه (س) جهاد قم بیان داشت: آماده سازی باندهای بالگرد و موضع برای نیروهای نظامی، احداث سنگرهای انفرادی و اجتماعی، جاده سازی عملیاتی – نفوذی و کوهستانی، شن ریزی، احداث انواع پل نفر رو، بشکه ای، لوله ای، آلومینیومی و بتنی، ایجاد مواضع توپخانه، مقرهای توپخانه، احداث بیمارستان و اورژانس صحرایی و سایر موارد از جمله اقدامات این گردان در هشت سال دفاع مقدس می باشد. 

طلایی به اقدامات صورت گرفته در پادگان شهید طرحچی قم اشاره کرد و گفت: در این پادگان نیروهای جهاد استان ها اعم از مردمی و عضو آموزش می دیدند و در همین راستا 723 نفر آموزش راننده بلدوزر، یکهزار و 200 نفر آموزش راننده لودر، 412 آموزش راننده گریدر و 165 نفر آموزش رانده غلطک را دیدند. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم به اقدامات پشتیبانی جنگ جهاد قم اشاره کرد و افزود: جهاد قم در طول سال های دفاع مقدس اقدامات پشتیبانی جنگ را انجام داد و در همین راستا نسبت به ارسال کمک های مردمی و ماشین آلات اقدام نمود. 

طلایی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان قم پس از اتمام جنگ نیز به فعالیت های خود ادامه داد که از آن جمله می توان به برگزاری همایش و گردهمایی ها به مناسبت سوم خرداد، حضور در نمایشگاه یادیاران، بر پایی غرفه و ایستگاه صلواتی، برگزاری مراسم هفته گرامیداشت مقام جانباز، اعزام همکاران و خانواده های آنان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروانهای راهیان نور و برگزاری یادواره شهدای سنگرساز بی سنگر در روز شهداء سازمان اشاره کرد. 

وی افزود: جمع آوری، ساماندهی، طبقه بندی، اسکن اسناد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد در مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، پیگیری انجام تاریخ شفاهی جنگ، پیگیری تدوین عملکرد گردان 19 مهندسی رزمی حضرت معصومه (س) جهاد قم، پیگیری تدوین عملکرد پشتیبانی جنگ جهاد قم، راه اندازی صندوق قرض الحسنه ایثارگران و پرداخت وام از دیگر اقدامات این سازمان به شمار می آید.

طلایی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون امور ایثارگران و آماده کردن پرونده و طرح در کمیسیون و پیگیری مصوبات توسط این سازمان خاطرنشان کرد: تشکیل و تکمیل پرونده های رزمندگان فاقد سابقه جبهه که دارای مدارک مثبته می باشند، تشکیل و تکمیل پرونده های نیروهای بازسازی مناطق جنگی و تشکیل و تکمیل پرونده های نیروهایی که در مناطق غرب کشور حضور داشته تا پایان سال 69 از دیگر اقدامات این سازمان می باشد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار